کد خبر: 356116
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۰۹:۲۰:۲۲
| |

برای دومین سال متوالی انجام شد؛

اهدای جایزه ادبی «مصطفی فرض پور ماچیانی» به استاد محمد روشن

دومین جشنواره جایزه ادبی استاد «مصطفی فرض پور ماچیانی» با محوریت تجلیل از استاد محمد روشن، ادیب فرهیخته گیلانی در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد.

اهدای جایزه ادبی «مصطفی فرض پور ماچیانی» به استاد محمد روشن
کد خبر: 356116
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۰۹:۲۰:۲۲

اعتمادآنلاین| فیروز فاضلی در دومین جشنواره جایزه ادبی استاد «مصطفی فرض پور ماچیانی» با محوریت تجلیل از استاد محمد روشن، ادیب فرهیخته گیلانی که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با اشاره به تلمذ خود در محضر استاد فرض پور، اظهار کرد: اساتید فرهیخته در روش و منش معلم هستند.

وی با بیان اینکه روش را می تواند هر زمان و هر مکان آموخت، افزود: این منش است که برای ما ماندگار می شود، زیرا منش در جان می نشیند و یک عمر با انسان همراه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه نخستین جایزه ادبی استاد «مصطفی فرض پور ماچیانی» با محوریت استاد احمد سمیعی گیلانی، پدر ویراستاری نوین ایران در سال گذشته برگزار شد، خاطرنشان کرد: استاد سمیعی گیلانی در گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گیلان یک حلقه تشکیل داد و تاکنون اساتید و دانشجویان گروه زبان و ادبیات فارسی از این حلقه بهره مند هستند و جزو بهترین گروه های دانشگاه است.

فاضلی آسمان گیلان را پر از ستاره های درخشان فرهنگ و هنر و ادب دانست و اضافه کرد: افتخار شاگردی در محضو استاد روشن را نداشتم، اما همواره با کتب ایشان عجین هستم و از منش این ادیب فرهیخته بهره ها برده ام.

وی مشاهیر را فراوان و راه های رسیدن به شهرت را فراوان دانست و گفت: از راه های منفی نیز می توان به شهرت رسید، اما شخصیت های بزرگ همچون استاد فرض پور ماچیانی، استاد سمیعی گیلانی و استاد روشن مفخر هستند و ما دوست داریم روزی پا جای پای آنان بگذاریم و می توانیم آنان را چراغ راه خودمان قرار دهیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان منش و روش اساتید فرهیخته را راهگشای نسل جوان در راه مفخر شدن دانست و گفت: این بزرگان سرافراز هستند و سرافرازی با تکبر و غرور فرق دارد. استاد سمیعی گیلان جزو چهار چهره ماندگار ایران است، اما هرگز غرور نداشت و همواره سرافراز بوده است.

وی با بیان اینکه مفاخر و فرهیختگان قوی و در عین حال مهربان هستند، خاطرنشان کرد: استادی همچون سمیعی گیلانی و روشن هرگز درستی خودشان را در شکستگی دیگران نجستند، زیرا درستی هیچکس در شکستگی دیگران نیست.

جایزه ادبی استاد «مصطفی فرض پور ماچیانی» به فرزند محمد روشن اهدا شد، وی به دلیل بیماری در مراسم حضور نداشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها