محسنی بندپی، استاندار تهران:

دستگاه‌های اجرایی رعایت اصول پدافند غیرعامل را مورد اهتمام قرار دهند

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل طی پیامی گفت: دستگاه‌های اجرایی رعایت الزامات، مبانی و اصول پدافند غیرعامل را مورد اهتمام جدی قرار دهند .

دستگاه‌های اجرایی رعایت اصول پدافند غیرعامل را مورد اهتمام قرار دهند
کد خبر: 356213
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۱۳:۴۹:۱۰

اعتمادآنلاین| انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل پیامی صادر کرد.

وی در این پیام ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل بر ضرورت توجه جدی به این مقوله تاکید کرد و اظهار داشت:

بلایای طبیعی و انسان‌ساز قدمتی به تاریخ بشریت دارد و آدمی در دوره‌های مختلف روش‌های خاصی برای محافظت و دفاع از خود در برابر این بلایا و کاهش اثرهای مخرب آن اتخاذ کرده است اما در بلایای انسان‌ساز و جنگ ها همواره دفاع نظامی و مسلحانه بیشتر از دفاع غیرمسلحانه مورد توجه بوده است.

تقابل با تهدیدها و بلایای طبیعی در حیطه مدیریت بحران و مقابله با تهدیدات غیرطبیعی و انسان‌ساز در حوزه پدافند غیرعامل دسته بندی می‌شود که اهمیت آن همتراز با پدافند عامل و دفاع مسلحانه می‌باشد، بر همین مبنا نیز مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت توجه به پدافند غیرعامل تاکید کرده و در سیاست‌های دولت تدبیر و امید نیز همواره این موضوع دنبال شده تا به صورت علمی، دقیق، به ‌روز و همه ‌جانبه عمل و با هرگونه نفوذ مقابله شود.

جمهوری اسلامی ایران به سبب شرایط خاص ژئوپلیتیکی همواره در معرض تهدیدات دشمنان در زمینه‌های مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی بوده و از آنجا که تهدیدات دشمنان در عصر کنونی از جنگ نظامی به جنگ نرم تغییر کرده رعایت اصول پدافند غیرعامل برای کاهش آسیب‌پذیری و تهدیدات امری ضروری است.

اکنون استان تهران به عنوان پایتخت کشور با انبوهی از زیرساخت‌ها، دارایی‌ها و سرمایه‌های انسانی، نقش قابل توجهی در مسیر رشد و بالندگی ایران اسلامی بر عهده دارد و بر این اساس حفاظت از این دستاوردها ضروری است و به عنوان نماینده عالی دولت انتظار دارم دستگاه‌های اجرایی رعایت الزامات، مبانی و اصول پدافند غیرعامل را مورد اهتمام جدی قرار دهند و با توجه به تهدیدات نوین و پیچیده دشمن، راهکارها و امکانات جدیدی را برای رویارویی با این نوع تهدیدات در نظر گرفته و با تمرین، رزمایش و برنامه‌ریزی بهتر توان خود را برای مقابله با توطئه‌های دشمنان ارتقاء دهند.

ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل امید دارم با تلاش جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مباحث پدافند غیرعامل در بین آحاد مردم به بالاترین میزان آمادگی در برابر تهدیدات دشمن و فراهم شدن بستری امن جهت رشد و توسعه پایدار در عرصه‌های مختلف دست پیدا کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها