کد خبر: 356216
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۱۳:۵۷:۰۰
| |

رضا رحمانی، وزیر صمت:

تامین نقدینگی مشکل بزرگ صنعتگران کشور است/ صنعت خودروسازی نیاز به اصلاحات دارد

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: تامین نقدینگی، مشکل بزرگ صنعتگران کشور است.

تامین نقدینگی مشکل بزرگ صنعتگران کشور است/ صنعت خودروسازی نیاز به اصلاحات دارد
کد خبر: 356216
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۱۳:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در مراسم آغاز به کار نیروهای جدید ایران‌ترانسفو گفت: یکی از اتفاقات مثبتی که در استان رخ داده، جذب نیروهای جدید و اشتغال‌زایی است، اتفاقی که در شرکت ایران‌ترانسفو رخ داده است.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت و معدن کشور بالای 10 میلیون نفر شاغل داریم، اضافه کرد: صنعت، معدن و کشاورزی بخش مولد جامعه هستند و همه جای دنیا اگر این سه بخش فعال باشند، سایر بخش‌ها نیز فعال خواهند شد وگرنه به سمت دلالی می‌روند.

این مسئول با اشاره به اینکه در استان زنجان در حوزه صنعت فعالیت خوبی داشته و کم‌ترین مشکل را در حوزه صنعت در زنجان داشتیم، افزود: اشتغال جوانان باید اولویت‌دارترین موضوع در کشور باشد، امروز جوانان مشکل بیکاری دارند و در واقع امروز ایجاد یک شغل، یک پروژه محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اجرای طرح نهضت ساخت داخل در کشور که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است، تصریح کرد: ساخت داخل، راهکار حل مشکلات کشور است. همه باید باور ملی داشته باشیم و در این راستا از ظرفیت نیروی جوان استفاده کنیم، همچنان که برنامه‌ها نیز با تقویم و زمان‌بندی مشخص اجرایی شود.

رحمانی در ادامه با اشاره به اینکه امروز یکی از مشکلات واحدهای تولیدی، نقدینگی است، تصریح کرد: البته این موضوع مورد توجه مسئولان بوده و تأمین مالی را بسیار مورد اهمیت قرار داده‌ایم، هر چند که عموما به خاطر عدم تأمین نقدینگی دچار مشکل شده‌ایم و ظرفیت‌ها بلااستفاده مانده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر همکاری سیستم بانکی، صندوق‌های مالی و اعتباری، بیان کرد: همچنین پس از تولید محصول باید به بازاریابی آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی همچنین به محورهای هفت‌گانه وزارت صمت در سال‌جاری اشاره کرد و یادآور شد: پنج مورد از این محورهای هفت‌گانه در ایران‌ترانسفو عملیاتی شده است.

رحمانی در ادامه با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در شرکت ایران‌ترانسفو، گفت: باید این مسیر به صورت مستمر ادامه داشته باشد که در این راستا وزارت صمت نیز آمادگی کمک به این شرکت در تأمین مواد اولیه وارداتی را دارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی ظرفیت تولید دو برابر شرایط فعلی در بخش تولید یخچال و تلویزیون را دارند، خاطرنشان‌کرد: همچنین در حوزه سایر لوازم خانگی و پوشاک نیز ظرفیت داریم اما مشکل اکثر این‌ها تأمین نقدینگی است، چون نظام بانکی به لحاظ ساختاری مشکل دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد صنعت از مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها عبور می‌کند و باید به این بخش بیش از گذشته توجه کرد.

رضا رحمانی بعد از این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اگر خواهان رشد صنعت هستیم باید از مسیر دانشگاه بگذریم و در این رابطه با وزارت علوم رابطه خوب وجود دارد. در گام نخست نیازهای خود را به مراکز علمی و دانشگاه‌ها اعلام کرده و خوشبختانه کارهای خوبی نیز انجام شده است.

وی افزود: در همین رابطه در بسیاری از موارد با تلاش جوانان نخبه شاهد خودکفایی محصولات استراتژیک بوده‌ایم و در برخی محصولات نیز که واردات داشتیم، تلاش شده است به خودکفایی برسیم و قطعا این راه ادامه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این نهضت ادامه داشته و در گام بعد در حوزه خودروسازی وارد شده‌ایم، تصریح ‌کرد: یکی از صنایعی که نیاز به اصلاحات دارد و فی‌نفسه پیشران است و باید اصلاح شود، صنعت خودروسازی است و در این بخش 10 محور اساسی برای خودروسازان و قطعه‌سازان تدوین شده است.

وی افزود: در گام نخست قطعه‌سازان ایرانی باید به تولیدکنندگان بزرگ قطعه در دنیا وصل شوند که کارهایی نیز در این رابطه انجام شده است. باید در صنعت خودروسازی به سمت تولید محصولات جدید رفته و مدل‌های قدیمی‌تر از رده خارج شود. البته این روند زمان‌بر است؛ چراکه طی سال‌ها، مشکلات انباشته شده و باید توان را افزایش داده و مشکلات را برطرف کنیم.

رحمانی در ادامه به وضعیت خصوصی‌سازی شرکت ایران‌ترانسفو اشاره کرد و گفت: این شرکت در اوج موفقیت و افتخارآفرینی قرار دارد و با این وضعیت نباید نگران باشیم و حتما هم مراقبت می‌شود که کارها به مشکل برنخورد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها