کد خبر: 356357
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۰۹:۳۶:۱۵
| |

نیاز به راه‌اندازی نهضت پیشگیری از ناهنجاری‌های مرتبط با حوزه سلامت

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است با تعامل بخش خصوصی و دولتی در کنار هم نهضتی برای پیشگیری از ناهنجاری های مرتبط با حوزه سلامت راه اندازی شود.

نیاز به راه‌اندازی نهضت پیشگیری از ناهنجاری‌های مرتبط با حوزه سلامت
کد خبر: 356357
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۰۹:۳۶:۱۵

اعتمادآنلاین| ‌ محمدمهدی زاهدی روز پنجشنبه در همایش بیمه سلامت در کرمان افزود: بیمه سلامت اقدامات زیادی را از جمله بردن خدمات به مناطق محروم انجام داده است و باید در زمینه پیشگیری نیز کارهای جدی ای صورت گیرد و رسانه ها نیز در این زمینه پای کار باشند.

زاهدی افزود: اینکه امروز در استان کرمان نرخ سرطان ها نسبت به سایر استان های کشور دارای نرخ بالاتری است و زنگ هشدار آن به صدا درامده که نباید به آن بی توجه بود گرچه ممکن است برخی عوامل ارثی باشد اما برخی از موارد از جمله مواد مخدر، دخانیات و چاقی های مزمن تحمیلی و قابل پیشگیری است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اسفناک تلفات تصادفات رانندگی در کشور و به ویژه استان کرمان بیان داشت: در مجلس نگران بهداشت و درمان هستیم و به همین دلیل در قانون برنامه ششم توسعه مواد مختلفی برای حمایت جدی از این بخش آمده که یکی از این موارد نظام ارجاع است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: همه در استان کرمان باید تحت پوشش نظام ارجاع قرار بگیرد و پرداخت حق بیمه نیز براساس توان بیمه گذار باشد تا همگی بتوانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کرده و تحت پوشش آن باشند.

وی همچنین با توجه به اینکه 95 درصد داروها در کشور تولید می شود تاکید کرد: باید تحول اساسی در شرکت های دارویی شکل بگیرد و این ظرفیت در یکی دو سال آینده تکمیل و 100 درصد در زمینه تولید دارو خودکفا شویم.

زاهدی ابراز داشت: برخی داروها به ویژه در بیماری های خاص، کیفیت مشابه خارجی را ندارد که در این زمینه باید شرکت های داروسازی سعی در بالا بردن کیفیت داروها داشته باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در ادامه با تاکید بر پرداخت بدهی بیمه ها گفت: نباید کاری کنیم که در مراکز درمانی به ویژه خصوصی ها که بازوی دولت هستند، دلسردی ایجاد شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها