کد خبر: 356407
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۱۰:۵۰:۰۰
| |

محمدصالح جوکار، معاون پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

لانه جاسوسی آمریکا تسخیر نمی‌شد این انقلاب به ثمر نمی‌رسید/ بارها در موضع عراق، افغانستان و مسئله هسته‌ای با آمریکا مذاکره کردیم/ آمریکا با وجود معاهده یک‌طرفه در مسئله هسته‌ای عهدشکنی کرد/ غالب مردم معتقدند نباید به آمریکا اعتماد کرد

معاون پارلمانی سپاه گفت: بر اساس نظر سنجی‌ها غالب مردم جامعه بر این اعتقاد هستند که به آمریکا نمی‌شود و نباید اعتماد کرد.

لانه جاسوسی آمریکا تسخیر نمی‌شد این انقلاب به ثمر نمی‌رسید/ بارها در موضع عراق، افغانستان و مسئله هسته‌ای با آمریکا مذاکره کردیم/ آمریکا با وجود معاهده یک‌طرفه در مسئله هسته‌ای عهدشکنی کرد/ غالب مردم معتقدند نباید به آمریکا اعتماد کرد
کد خبر: 356407
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۱۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدصالح جوکار معاون پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه روز 13 آبان در تقویم ملی ایران با عنوان روز استکبار ستیزی ثبت شده است، بیان کرد: آمریکایی ها قبل و بعد از انقلاب با توجه به خوی استکباری که داشته و دارند همواره برای ملت ایران مشکلاتی را ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خصومت و دشمنی آمریکا با ملت ایران افزایش یافت و با ایجاد مسائل سیاسی، اجتماعی، امنیتی، نظامی و اقتصادی به دنبال آسیب رساندن به ملت شریف ایران بوده و هستند. واداشتن صدام حسین به تهاجم نظامی به ایران و حمایت همه جانبه از او و تلاش برای نفوذ در مراکز حساس و تاثیرگذار و اقدام برای براندازی نظام اسلامی و صرف هزینه های فراوان از جمله اقدامات استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای جنایتکار است.

معاون پارلمانی سپاه تصریح کرد: 13 آبان و اقدام دانشجویان پیرو خط امام برملا کننده نقش مخرب سفارت آمریکا در توطئه های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود و روز تسخیر لانه جاسوسی به عنوان روز استکبار ستیزی در تاریخ ایران ثبت شده است.

جوکار افزود: امروز برای ما ثابت شده که اگر لانه جاسوسی آمریکا تسخیر و مرکز فتنه آمریکا در خاک ایران از بین نمی‌رفت این انقلاب نیز به ثمر نمی‌رسید، وجود سفارت آمریکا در ایران استقلال ملت و انقلاب اسلامی را زیر سوال می‌برد و با وجود آن در کشور نمی‌توانستیم به جایگاهی که امروز به عنوان یک قدرت برتر منطقه ای و جهانی داریم برسیم.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در خصوص تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و نامیدن این اقدام به عنوان انقلاب دوم، گفت: بنابر فرموده امام خمینی (ره) اقدام دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر سفارت آمریکا انقلاب دوم بود و اگر این مهم رخ نمی داد انقلاب اول ملت ایران به اهداف والای خود نمی رسید.

معاون پارلمانی سپاه با بیان اینکه برای موفقیت انقلاب اسلامی سرنگونی رژیم پهلوی به تنهایی کفایت نمی کرد و می بایست ریشه های آن نیز زده شود، خاطرنشان کرد: ریشه‌های رژیم پهلوی توسط سفارت آمریکا در ایران حمایت و با ایجاد فتنه های متعدد به دنبال به انحراف کشیدن انقلاب اسلامی بودند که اسناد به دست آمده از سفارتخانه به خوبی توطئه های آمریکا علیه ملت ایران را آشکار کرد.

جوکار با اشاره به توطئه های آمریکا علیه ایران اظهارداشت: توطئه های آمریکا علیه ملت ایران همچنان ادامه دارد و اگر آنها لانه ای در داخل کشور داشتند، قطعا اقدامات خصمانه بیشتری انجام می‌دادند و نفوذ بیشتری می داشتند.

وی گفت: ملت ایران به دنیا ثابت کرد که انقلاب خود را دوست دارد و برای حفظ آن جانفشانی می کند و هرکس که بر سر راه پیشرفت انقلاب اسلامی ایران مانع ایجاد کند با مقاومت همه جانبه از ملت ایران روبرو می شود.

معاون پارلمانی سپاه در ادامه بیان داشت: امروز با وجود همه توطئه های دشمنان ملت ایران، انقلاب اسلامی با قدرت ایستاده و با نشاط و سرزنده در سطح منطقه و جهان به عنوان یک قدرت تاثیر گذار شناخته می شود، این جایگاه و موفقیت با مقاومت ملت شریف و ولایی ایران به دست آمده است.

جوکار در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران با آمریکا گفت: ما در این سالها بارها در موضع عراق، افغانستان و مسئله هسته ای با آمریکایی ها مذاکره کردیم اما آمریکایی ها در هیچ کدام از این مذاکرات پایبند تعهدات خود نبودند و حتی برعکس توافقات عمل کردند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها در بحث هسته ای با وجود اینکه داشته های ما را گرفتند و یک معاهده یک طرفه بود با این حال دیدیم که عهدشکنی کردند و از برجام خارج شدند، این تجربیات گران قیمت برای ملت ما کفایت می کند به حمدالله بر اساس نظر سنجی ها فضای جامعه مطلوب است و غالب مردم جامعه بر این اعتقاد هستند که به آمریکا نمی شود و نباید اعتماد کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها