کد خبر: 356474
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۱۲:۴۹:۱۴
| |

ضرر 90میلیارد دلاری انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا

موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی انگلستان هشدار داد: ترک کردن اتحادیه اروپا تحت شرایط توافق نخست‌وزیر بوریس جانسون، حدود 90 میلیارد دلار به اقتصاد انگلستان آسیب می‌زند.

ضرر 90میلیارد دلاری انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا
کد خبر: 356474
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۱۲:۴۹:۱۴

اعتمادآنلاین| در حالی که دولت انگلیس توانست موافقت مجلس عوام را برای انتخابات زودهنگام 12 دسامبر به دست بیاورد و به این ترتیب یک گام به تصویب توافق برگزیت نخست‌وزیر کنونی، بوریس جانسون، نزدیک‌تر شود، قدیمی‌ترین اتاق فکر اقتصادی این کشور با پیش‌بینی رشد اقتصادی خود، سایه سنگینی بر چشم‌انداز این کشور انداخت.

موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی انگلستان (ان‌آی‌ای‌اس‌آر) هشدار داد: ترک کردن اتحادیه اروپا تحت شرایط توافق نخست‌وزیر بوریس جانسون، حدود 90 میلیارد دلار به اقتصاد انگلستان آسیب خواهد رساند.

روزنامه گاردین به نقل از این اتاق فکر که آن را یکی از برترین اتاق فکرهای انگلستان نامید، گزارش داد: تا پایان دهه 2020، توافق بوریس جانسون، در صورت تصویب، 4 درصد از حجم اقتصاد انگلستان خواهد کاست. این معادل کسر سرانه 1400 دلار در سال است.

این موسسه پیش‌بینی کرد که تحت توافق بوریس جانسون، اقتصاد انگلیس حتی بدتر از توافق ترسا می، نخست‌وزیر قبلی انگلستان، افت خواهد کرد. پیش‌بینی‌های قبلی نشان می‌داد که با توافق برگزیت ترسا می، اقتصاد انگلستان در این دوره 3 درصد افت می‌کرد.

ان‌آی‌ای‌اس‌آر اعلام کرد که ظرف مدت 10 سال، تمام گزینه‌های ممکن، در مقایسه با ماندن در اتحادیه اروپا، تاثیر بدتری بر اقتصاد انگلیس خواهند گذاشت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها