ریاست بانک مرکزی اروپا رسما معرفی شد

«کریستین لاگارد» رئیس سابق صندوق بین‌المللی پول روز گذشته طی مراسمی رسما ریاست بانک مرکزی اروپا را از «ماریو دراگی» تحویل گرفت.

ریاست بانک مرکزی اروپا رسما معرفی شد
کد خبر: 356505
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۱۳:۵۷:۱۰

اعتمادآنلاین| «کریستین لاگارد» رئیس سابق صندوق بین المللی پول رسما کار خود به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی اروپا را آغاز کرد. او، اولین زنی است که ریاست بانک مرکزی اروپا را بر عهده گرفته است.

به این ترتیب کریستین لاگارد، رسما مسئولیت خود به عنوان رئیس بانک مرکزی اروپا را آغاز کرده است. ماریو دراگی، سلف او طی مراسمی در مقر بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت ام ماین مسئولیت ریاست بانک مرکزی را به لاگارد اعطا کرد.

لاگارد اعلام کرده است که می خواهد بر اختلافات در شورای بانک مرکزی اروپا با توجه به سیاست های پولی غلبه کند. او همچنین اعلام کرد که علاوه بر این می‌خواهد طیف موضوعات در بانک مرکزی اروپا را به مسائل اجتماعی از جمله مسئله سیاست های اقلیمی و حمایت از زنان گسترش دهد.

او همچنین تاکید کرد یک سازماندهی مجدد رهبران و مقامات بانک مرکزی را فعلا در دستور کار ندارد و در ابتدا با همان مشاوران اصلی دراگی کار خواهد کرد. به این ترتیب از سیاست‌های پولی گرفته تا عرصه ارتباطات در شروع کار تغییری در مقامات کلیدی بانک مرکزی پیش بینی نمی شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها