مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»؛ ورزش ایران در هفته‌ای که گذشت

جونیور در پرسپولیس ماندنی شد/ صحبت‌های جنجالی کالدرون علیه استقلال/ حواشی مدیریتی استقلال و داستان تکراری پروپئیچ/ مصاحبه کاپیتان تیم ملی کبدی علیه رئیس این فدراسیون

در یازدهمین قسمت از مجله ورزشی اعتمادآنلاین با هم نگاهی داریم به شایعه اخراج جونیور برزیلی از پرسپولیس، صحبت‌های جنجالی کالدرون علیه استقلال، حواشی مدیریتی آبی‌های پایتخت و مصاحبه کاپیتان تیم ملی کبدی علیه رئیس این فدراسیون.

حجم ویدیو: 13.56M | مدت زمان ویدیو: 00:05:05 دانلود ویدیو
کد خبر: 356531
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در یازدهمین قسمت از مجله ورزشی اعتمادآنلاین با هم نگاهی داریم به شایعه اخراج جونیور برزیلی از پرسپولیس، صحبت‌های جنجالی کالدرون علیه استقلال، حواشی مدیریتی آبی‌های پایتخت و مصاحبه کاپیتان تیم ملی کبدی علیه رئیس این فدراسیون.

جونیور در پرسپولیس ماندنی شد

جونیور برزیلی این روزها حسابی زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار گرفته و هواداران پرسپولیس هم زیاد دل خوشی از این بازیکن ندارند. جونیور در این هشت هفته که از لیگ برتر گذشته فوتبال خوبی به نمایش نگذاشته و همین موضوع هم باعث شده تا شایعه اخراج این بازیکن از پرسپولیس به گوش برسد.

یک منبع آگاه در باشگاه پرسپولیس به اعتمادآنلاین گفته: «باشگاه هیچ برنامه‌ای برای قطع همکاری با جونیور ندارد. مدیریت باشگاه هیچ دخالتی در بحث فنی پرسپولیس ندارد و این کالدرون است که درباره سرنوشت بازیکنان پرسپولیس تصمیم می‌گیرد. خود جونیور هم معتقد است که هواداران و مدیران باشگاه باید به او زمان بدهند تا خودش را در پرسپولیس پیدا کند.»

صحبت‌های جنجالی کالدرون علیه استقلال

مربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که بدترین تصویری که از فوتبال ایران دیده چیست؟ گفته: در بازی آخر استقلال دیدم که یک گل حریف توسط داور مردود اعلام شد و یک خطای هند را که پنالتی بود داور سوت نزد. او گفته: این تصویری از فوتبال ایران است که دوست ندارم و امیدوارم چه ببرم چه ببازم در زمین باشد.

همین صحبت‌ها باعث شده تا این مربی آرژانتینی به کمیته انضباطی فراخوانده شود.

حواشی مدیریتی استقلال و داستان تکراری پروپئیچ

استقلال این روزها درگیر مشکلات زیادی است اما ناراحتی هواداران از عملکرد فتحی و پرونده 430 هزار دلاری پروپئیچ مهم‌ترین مشکل آبی‌های پایتخت است.

هواداران استقلال اصلاً از وضعیت مدیریتی این باشگاه رضایت ندارند و تلاش می‌کنند با فشار آوردن به امیرحسین فتحی او را مجاب به استعفا کنند.

در این بین نام‌هایی چون حسین قریب و کاظم اولیایی نیز به عنوان جانشین فتحی در استقلال به گوش می‌خورد؛ نام‌هایی آشنا که در سال‌های گذشته مدیریت این باشگاه را بر عهده داشته‌اند.

هادی طباطبایی، پیشکسوت باشگاه استقلال، درباره تغییر و تحول در مدیریت این باشگاه به اعتمادآنلاین گفته: تغییر و تحول در مدیریت باشگاه استقلال خیلی زودتر از اینها باید اتفاق می‌افتاد. روند کاری امیرحسین فتحی به نوعی بود که آینده خوبی برای استقلال در پیش نخواهد داشت. به همین خاطر معتقدم فتحی خیلی زودتر از اینها باید از استقلال جدا می‌شد.ژ

در این بین پرونده پروپئیچ هم مشکلی به مشکلات امیرحسین فتحی افزوده است.

در حالی‌که چندی پیش استقلالی‌ها بابت بسته شدن پرونده پروپئیچ به شدت خوشحال بودند به نظر می‌رسد چنین اتفاقی هنوز به طور کامل رخ نداده است. مدیران باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات پروپئیچ بازیکن کروات سابق تیمشان از فیفا درخواست کرده بودند تا پول او را پرداخت کند اما فدارسیون جهانی فوتبال تا این لحظه چنین کاری نکرده است.

حالا وکیل پروپئیچ اعلام کرده باشگاه استقلال و فیفا تاکنون مطالبات موکلش را پرداخت نکرده‌اند. این در حالی است که باید تا آخر سپتامبر این پول پرداخت می‌شد و حالا احتمال سقوط استقلال به دسته پایین‌تر و جریمه این باشگاه وجود دارد. هرچند فدراسیون فوتبال ماه اکتبر در نامه‌ای دلیل پرداخت نشدن این پول را از فیفا پرسیده و جواب ارسالی فیفا تا حدودی نگرانی‌ مدیران استقلال را رفع کرده است.

مصاحبه کاپیتان تیم ملی کبدی علیه رئیس این فدراسیون

معراج شیخ بعد از نایب‌قهرمانی تیمش در لیگ کبدی هند در مصاحبه‌ای اعلام کرده فدراسیون کبدی ایران 12 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان لژیونر ایران را دریافت می‌کند و همین موضوع باعث شده تا این رشته ورزشی را کنار بگذارد.

او گفته: فدراسیون کبدی ما را در تنگنا قرار داده. قبل از اینکه به لیگ هندوستان بیاییم از ما چک و سفته گرفتند که باید 12 درصد از قرارداد را به فدراسیون پرداخت کنیم وگرنه اجازه حضور در لیگ هند را به ما نخواهند داد. در هیچ رشته‌ای شاهد چنین ماجرایی نیستیم که یک لژیونر مقداری از قراردادش را به فدراسیون بدهد. دادن مالیات به هندی‌ها کاملاً طبیعی و قانونی است و ما هم مشکلی با این قضیه نداریم، اما پرداخت پول به فدراسیون واقعاً زور دارد.

صحبت‌های شیخ واکنش رئیس فدراسیون کبدی را به همراه داشته است. پیام اورسجی رئیس فدراسیون کبدی در این‌باره گفته: در ابتدا باید بگویم مبلغی که دریافت می‌شود 12 درصد نیست بلکه هشت درصد است و آن هم قبل از کسر مالیات، گرفته می‌شود. به احتمال فراوان معراج، به خاطر اینکه دیگر توان حضور در تیم ملی را نداشته این حرف‌ها را زده است.

.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها