کد خبر: 356538
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۱۴:۴۵:۳۵
| |

66 کشور با کرمان مراوده تجاری دارند

به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، این استان با ظرفیت‌های غنی معدنی، گردشگری و کشاورزی با 66 کشور جهان مراوده تجاری دارد.

66 کشور با کرمان مراوده تجاری دارند
کد خبر: 356538
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۱۴:۴۵:۳۵

اعتمادآنلاین| سید مهدی طبیب زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان روز جمعه در نشست بررسی های پتانسیل توسعه روابط اقتصادی فرامرزی در کرمان گفت: کرمان پهناورترین استان کشور است که جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری بسیار زیادی دارد و مرکز صنعت و تجارت جنوب شرق کشور و همواره مرکز تجاری جنوب بوده و در برنامه ششم توسعه نیز این استان به عنوان پشتیبان سواحل مکران انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: دشت شهداد گرمترین نقطه جهان، خانه حاج آقا علی رفسنجان به عنوان بزرگترین بنای خشتی جهان، بزرگترین معدن روباز خاورمیانه و متنوع ترین اقلیم آب و هوایی و غیره همگی متعلق به استان کرمان است و حتی در این خطه از کشور می توان تنوع گیاهی را به خوبی مشاهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی کرمان اظهار داشت: در بخش اقتصادی این استان، بیش از 2 میلیارد دلار صادرات در سال دارد که تا پنج برابر قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه استان کرمان 265 میلیون دلار صادرات در سال 96 داشته‌ است افزود: سال گذشته صادرات این استان مقداری کاهش یافت اما امسال رو به افزایش است.

طبیب زاده تاکید کرد: کارخانجات بزرگ صنعتی در استان کرمان در حال ساخت است که برای راه‌اندازی آنها به مواد اولیه و تکنولوژی نیاز داریم و بر اساس تجربیاتی که ظرف چند سال گذشته داشتیم، تا حدودی توانسته ایم در اتاق بازرگانی کرمان بازارهای هدف محصولات این استان را شناسایی کرده و اهداف و پتاسیل‌های موجود در این بازارها بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: بیش از 500 کالای صادراتی در استان کرمان وجود دارد و رابطه اقتصادی با کشورهای اورآسیایی اولویت استان کرمان است و میز اورآسیا در اتاق بازرگانی استان کرمان بزودی تشکیل می‌شود.

نشست بررسی های پتانسیل توسعه روابط اقتصادی فرامرزی در کرمان با حضور معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، استاندار کرمان و سفرا و رایزنان اقتصادی 15 کشور در محل هتل پارس کرمان برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها