کاهش شدید صادرات مواد غذایی و دارویی کره جنوبی به ایران

پس از آنکه اخیرا آمریکا خواستار دریافت جزئیات مبادلات تجاری کشورها با ایران شده است صادرات محصولات غذایی و دارویی از کره جنوبی به ایران تقریبا متوقف شده است.

کاهش شدید صادرات مواد غذایی و دارویی کره جنوبی به ایران
کد خبر: 356545
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۱۵:۰۹:۰۶

اعتمادآنلاین| یک منبع آگاه اعلام کرد پس از آنکه آمریکا اخیرا خواستار ارائه جزئیات مبادلات تجاری کشورها در حوزه غذا و دارو با ایران شده است صادرات این محصولات از کره جنوبی به ایران تقریبا متوقف شده است.

این منبع آگاه گفت:‌در حال حاضر انجام تراکنش‌های بانکی بین سئول و تهران برای صادرات محصولات غذایی وکشاورزی بسیار سخت است چرا که واشنگتن از سئول خواسته است جزئیات این مبادلات را ارائه دهد.

ماه گذشته میلادی دولت آمریکا حلقه تحریم‌های بانک مرکزی ایران را تنگ تر کرده و خواستار ارائه جزئیات مبادلات تجاری کشورها با تهران شده است.

منبع آگاه گفت: در واقعیت غیرممکن است شما بتوانید جزئیات تمام مبادلات تجاری خود با تهران را هر روز با واشنگتن به اشتراک بگذارید.

در آوریل سال جاری آمریکا معافیت تحریمی برای ادامه واردات نفت ایران را برای کره جنوبی و دیگر کشورها لغو کرد.

از آن زمان به بعد شرکت‌های کره‌ای در فروش دارو، تجهیزات پزشکی و دیگر محصولات غذایی و دارویی با مشکل جدی مواجه شده‌اند. و این در حالی است که در حال حاضر دو کشور از یک نظام پرداخت به وون کره جنوبی استفاده می‌کند.

بانک مرکزی ایران در بانک ووری کره جنوبی و بانک صنعت کره در سئول برای مبادله نفتی و کالاهایی که مشمول تحریم نشده‌اند یک حساب به وون دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها