سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی ثبت جهانی شد

با اعلام یونسکو اسامی شهرهایی که به شبکه خلاق ملحق شدند اعلام شد که در این میان سنندج نیز به عنوان شهر خلاق موسیقی در فهرست یونسکو ثبت جهانی شده است.

سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی ثبت جهانی شد
کد خبر: 356571
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۱۵:۵۵:۵۳

اعتمادآنلاین| شهردار سنندج روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شهرداری و شورای شهر در این دوره پیگیری جهت ثبت جهانی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی بود که با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و استفاده از پتانسیل و نظر هنرمندان و صنعتگران پروپوزال این طرح آماده و به دفتر یونسکو در فرانسه ارسال شد.

حشمت‌اله صیدی با بیان اینکه در راستای رصد برنامه‌های فرهنگی سایتی به 2 زبان فارسی و انگلیسی طراحی شد و تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در آن بارگذاری شد، اضافه کرد: مقرر شد در ماه نوامبر، یونسکو شهرهایی که پتانسیل لازم جهت ملحق شدن به شبکه شهرهای خلاق جهانی دارند را اعلام کند.

او یادآور شد: امروز یونسکو اسامی شهرهایی که به شبکه خلاق ملحق شدند را اعلام کرد که سنندج نیز به‌ عنوان شهر خلاق موسیقی ثبت جهانی شده است.

صیدی افزود: انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی یکی از مهمترین رویداهای مهم فرهنگی است که در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و جذب گردشگر در آینده تاثیر بسزایی خواهد داشت.

او با تقدیر از زحمات استاندار و سایر مسئولان استانی ابراز امیدواری کرد، با تلاش همه جانبه بتوانیم درآینده در جهت رشد و شکوفایی فعالیت‌های فرهنگی وهنری بویژه در عرصه موسیقی گام‌های اساسی برداریم.

شهدار سنندج همچنین در پیامی ثبت جهانی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو را به شهروندان بویژه جامعه هنرمندان تبریک گفت.


در این پیام آمده است، خبر مسرت بخش ثبت جهانی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو در ماه ربیع الاول بهار ماه‌ها موجب شور و شعف فراوان در بین شهروندان بویژه هنرمندان گردید.


بی‌شک ثبت هنر فاخر موسیقی این شهر در یونسکو یکی از مهم ‌ترین رویدادهای فرهنگی است وامروز یکی از روزهای ماندگاردر تاریخ فرهنگ وهنر این دیار است.


هنر و هنرمند همواره از جایگاه والا و ارشمندی در بین همه شهروندان سنندجی برخوردار بوده وثبت جهانی هنر موسیقی هم می تواند بهترین گواه بر این امر باشد.


قطعاً پیوستن سنندج به شبکه شهر‌های خلاق موسیقی می‌تواند در توسعه پایدار صنعت گردشگری و جذب گردشگر و همچنین در توسعه تولیدات محصولات فرهنگی و هنری و به تبع آن رشد وشکوفایی اقتصاد این شهر تاثیر بسزایی داشته باشد.


بسیار خرسندیم که تلاش شبانه روزی جمعی از کارشناسان، هنرمندان ومسولان فرهنگی استان امروز به ثمر نشست و توانستیم برگ زرین دیگر بر افتخار هنر این دیار بیفزاییم.


اینجانب به نمایندگی از کارکنان وکارگران خدوم وزحمتکش شهرداری سنندج از زحمات تمامی مسولان، کارشناسان وهنرمندان که در ثبت این رویداد مهم جهانی شهرداری را یاری نمودند تقدیر و تشکر کرده و بار دیگر ثبت جهانی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی را به شهروندان شریف سنندجی و جامعه هنرمندان تبریک عرض می کنم.


تاکنون در ایران شهرهای اصفهان بعنوان شهر خلاق صنایع دستی و رشت به عنوان شهرخلاق غذا ثبت جهانی شده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها