کد خبر: 356607
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۰۸:۴۷:۰۰
| |

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

ایران راه منطقی را برای حفظ اقتدار و منافع ملی پیش گرفته است

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: ایران راه منطقی را برای حفظ اقتدار و منافع ملی پیش گرفت، امیدوار هستیم تا پیش از برداشتن گام چهارم برای خروج از برجام طرف های اروپایی به تعهدات خود پایبند باشد.

ایران راه منطقی را برای حفظ اقتدار و منافع ملی پیش گرفته است
کد خبر: 356607
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۰۸:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در ارتباط با ضرورت حفظ اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی گفت: ایران در سیاست‌ خارجی و دیپلماسی خود یک روال منطقی را پیش گرفته است؛ از ابتدای دولت اول آقای روحانی با توجه به تیمی که ایشان در دستگاه دیپلماسی منصوب کردند توجه بیش‌تری هم به سیاست خارجی شد.

وی ادامه داد: خود روحانی به مذاکرات هسته‌ای آشنا بود و در جریان اتفاق‌های این موضوع قرار داشت؛ از همین روی توانست به عنوان رئیس‌جمهور موفقیت‌های چشم‌گیری در این پرونده به دست آورد. تنظیم قطعنامه‌هایی به نفع ایران، رفع تحریم ‌ها و بازگشت ایران به صحنه بین‌المللی از جمله این موارد بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: امید می‌رفت با این دستاوردها بویژه عقد تفاهم‌نامه برجام همه طرف‌های این تعهدنامه از منافعش انتفاع یابند. اما با آمدن شخصی مثل ترامپ اوضاع به هم خورد و تیم ضد ایرانی آمریکا رئیس جمهور جدید ایالت متحده را قانع کردند تا از برجام خارج شود.

وی افزود: آمریکا انتظار داشت که ایران با عهدشکنی‌اش از برجام خارج شود و علاوه بر تحمل هزینه‌های سیاسی حاصل از این‌کار مجبور به مذاکره با خودش شود.

صوفی سپس گفت: ایران چاره ای جز مقاومت نداشت و ملت هم این موضوع را درک کردند و در این مدت با فشارهای ظالمانه آمریکا بویژه تحریم‌ها تسلیم نشدند.

وی با اشاره به بدعهدی طرف اروپایی و آمریکایی برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران یک سال صبر کرد؛ وقتی هیچ اقدام مثبتی از طرف اروپایی که قول همکاری داده بود ندید طبق مواد 26 و 28 تعهدنامه برجام حق داشت مقابله به مثل کند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: ایران راه منطقی را برای حفظ اقتدار و منافع ملی پیش گرفت. امیدوار هستیم تا پیش از برداشتن گام چهارم برای خروج از برجام طرف های اروپایی به تعهدات خود پایبند باشند. همان‌طور که رئیس جمهور بارها اعلام کردند در صورت بازگشت طرف های مقابل به برجام ایران هم از گام‌های برداشته شده باز می‌گردد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها