سجاد گنج زاده، دارنده نشان طلای مسابقات جهانی کاراته:

جوانان دنبال اثبات خودشان به کاراته هستند/ شرایط وزن 75+کیلو حساس شده است

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی کاراته گفت: مطمئنا بازیکنانی که جوان و کم تجربه هستند، مقابل ملی‌پوشان در مسابقات سوپر لیگ با انگیزه ظاهر می‌شوند تا خودشان را به کاراته ایران ثابت کنند.

جوانان دنبال اثبات خودشان به کاراته هستند/ شرایط وزن 75+کیلو حساس شده است
کد خبر: 356632
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۰۹:۲۳:۱۹

اعتمادآنلاین| سجاد گنج زاده، دارنده نشان طلای مسابقات جهانی کاراته در پاسخ به این سوال که هفته اول مسابقات سوپر لیگ کاراته برگزار شد، شرایط فنی تیم دانشگاه آزاد مقابل حریفان خود چطور بود، گفت: خوشحالم از اینکه مسابقات سوپر لیگ کاراته آغاز شد تا شور و هیجان در بین همه خانواده کاراته بوجود بیاید. هفته اول این مسابقات به خوبی و با کیفیت فنی خوبی برگزار شد. تیم دانشگاه آزاد هم یکی از تیم‌های خوب سوپر لیگ کاراته ایران است. ما موفق شدیم در هفته نخست هر دو تیم مقابل را با اختلاف امتیاز زیاد شکست دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید که در برخی از مبارزات، جوانان کم تجربه مقابل ملی پوشان عملکرد خوبی داشتند و حتی تلاش آنها برای شکست ملی پوشان بود، گفت: مطمئنا بازیکنانی که جوان و کم تجربه هستند، مقابل ملی‌پوشان ما با انگیزه ظاهر می‌شوند تا خودشان را به کاراته ثابت کنند. مبارزه کردن در مسابقات سوپر لیگ بهترین فرصت است که کم تجربه‌ها مقابل ملی‌پوشان خودنمایی کنند. قطعا کار برای ملی‌پوشان هم با این شرایط سخت می‌‌شود، چون چنین کاراته‌کاهایی با تمام توان به روی تاتامی می‌آ‌یند تا برنده از این دیدار خارج شوند، به همین دلیل رقابت برای ملی‌پوشان هم سخت می‌‌شود.

دارندن نشان طلای مسابقات قهرمانی جهانی در پاسخ به این سوال که برخی‌ها مدعی هستند ملی‌پوشان نباید در مسابقات سوپرلیگ مبارزه کنند، چون احتمال مصدومیت برای آنها وجود دارد؛ آیا شما با این موضوع موافق هستید یا خیر، گفت: موافق این صحبت‌های مطرح شده نیستم. من به تمام مسابقات سوپرلیگ به شکل تمرین نگاه می‌کنم. سعی می‌کنم چیز جدیدی از مسابقات یاد بگیرم تا در آینده عملکردم بهتر شود. این مسابقات برای من می‌تواند تمرینات خوبی باشد، برای آمادگی جهت حضور در مسابقات پیش رو. ضمن اینکه هر لحظه در تمرینات و مسابقات برون مرزی هم احتمال مصدومیت وجود دارد، پس این خود ورزشکار است که باید هوشمندانه مبارزه کند تا آسیب نبیند. به هر حال مصدومیت جزیی از ورزش است و هر لحظه ممکن است این اتفاق رخ دهد.

دارنده نشان طلای بازی‌های آسیایی اندونزی در پاسخ به این سوال که شرایط شما در اردوهای تیم ملی برای حضور در مسابقات لیگ جهانی اسپانیا چطور است،‌گفت: بعد از پایان مسابقات لیگ جهانی روسیه تمریناتم را ادامه دادم، هفته گذشته نیز تمرینات پرفشاری را زیر نظر کادر فنی در اردوی های تیم ملی پیگیری کردیم. اردوی مرحله دوم ما آغاز شده و امیدوارم از لحاظ بدنی شرایطم روز به روز بهتر شود. تمام تلاش ما این است تا در مرحله بعدی لیگ جهانی جزو بهترین‌ تیم‌های حاضر در مسابقات باشیم.

گنج زاده در پاسخ به این سوال که رنکینگ جدید کاراته‌‌کاهای المپیکی اعلام شده، در حال حاضر شما فعلا جزء نفراتی هستید که سهمیه المپیک را کسب کرده‌اید، از طرفی دیگر یک رقابت بسیار نزدیک و حساس با ذبیح الله پورشیب در وزن 75+کیلوگرم المپیکی دارید، نظر شما در مورد شرایط حساسی که بین شما دو کاراته کا وجود دارد، چیست؟ گفت: ما هر چقدر در مسیر المپیک جلوتر می‌رویم، حساسیت در کسب نتایج بیشتر می‌شود. یکسری‌ها در اوزانی که مبارزه می‌کنند از نظر المپیکی شدن خیالشان راحت‌تر است. در وزن 75+کیلوگرم المپیک نیز رقابت خیلی حساس و مهم شده و هر کسی که می خواهد به المپیک توکیو برود باید در 6 مرحله باقیمانده بهترین نتیجه را کسب کند. امیدوارم هر کسی نماینده کاراته ایران در توکیو بود، بهترین نتیجه را کسب کند. مردم و جامعه بزرگ کاراته هم دعا کنند و انرژی مثبت به تیم ملی بدهند، چون با دعای خیر آ‌نها قطعا ما می‌توانیم موفق شویم و در المپیک بهترین نتیجه را کسب کنیم. هر نتیجه‌ای در المپیک رقم بخورد قطعا به نام کاراته ایران و برای مردم ایران است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها