کد خبر: 356718
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۱۱:۱۵:۱۵
| |

بسکتبال بانوان شانس المپیکی شدن ازطریق رنکینگ جهانی را از دست داد

فدراسیون جهانی بسکتبال اسامی چهار تیمی که بر اساس رنکینگ بانوان (سه نفره) صاحب سهمیه المپیک توکیو شده‌اند را اعلام کرد که ایران جزو این تیم ها نیست.

بسکتبال بانوان شانس المپیکی شدن ازطریق رنکینگ جهانی را از دست داد
کد خبر: 356718
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۱۱:۱۵:۱۵

اعتمادآنلاین| بر اساس برنامه اعلام شده در رابطه با چگونگی توزیع سهمیه های المپیک 2020 توکیو برای بسکتبال سه نفره بانوان، چهار تیم از طریق رنکینگ جهانی صاحب این سهمیه خواهند شد.

فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) امروز اسامی چهار تیم المپیکی شده در این بخش را اعلام کرد. بر این اساس چین و مغولستان به عنوان دو تیم آسیایی همراه با روسیه و رومانی تیم هایی هستند که از طریق رنکینگ جهانی صاحب سهمیه مستقیم المپیک توکیو شده اند.

چهار سهمیه فیبا از طریق رنکینگ در حالی به این چهار تیم تعلق پیدا کرده که ایران هم شانس المپیکی شدن از این راه را برای خود قائل بود.

بسکتبال سه نفره بانوان ایران در رنکینگی که یک ماه پیش اعلام شد، صاحب جایگاه هفتم شده بود و از این حیث خود را به کسب سهمیه از طریق رنکینگ جهانی نزدیک می دید اما با اعلام رسمی فیبا، این شانس از ایران و بسکتبال سه نفره بانوان گرفته شده است.

البته بسکتبال سه نفره بانوان ایران می تواند با حضور در رقابت های انتخابی المپیک شانس باقی مانده خود را برای کسب سهمیه امتحان کند. این رقابت ها اسفندماه به میزبانی هند برگزار می شود. تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران در گروه B این مسابقات با ژاپن، اوکراین، ترکمنستان و استرالیا هم گروه است.

در هر یک از بخش زنان و مردان سه تیم به المپیک خواهند رسید.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها