افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت گل در بازار/ لیلیوم، شاخه‌ای 60 هزار تومان شد

رئیس اتحادیه فروشندگان گل گفت: هم اکنون افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت را در بازار گل شاهد هستیم.

افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت گل در بازار/ لیلیوم، شاخه‌ای 60 هزار تومان شد
کد خبر: 356733
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۱۱:۳۸:۰۱

اعتمادآنلاین| اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل، درباره بازار گل گفت: هم اکنون افزایش 30 تا 40 درصدی را در بازار گل شاهد هستیم؛ این در حالی است که می‌توان علت این افزایش قیمت را در سایت‌ها و فضای مجازی جستجو کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل در پاسخ به این پرسش که چرا هم اکنون بعضی از مغازه‌های گل فروشی گل را در بازار گران تر از نرخ مصوب می‌فروشند؟ تصریح کرد: هم اکنون پیاز گل، در بازار وارد نمی‌شود و اگر هم در بازار یافت شود با دلار فعلی خریداری می شود و همین امر می تواند تاثیر خود را در بازار داشته باشد.


شاهرخی در ادامه از قیمت گل‌های پر مصرف در بازار خبرداد و افزود: گل رز، 15 هزار تومان، گل آنتریوم، 15 هزار تومان، گل داوودی، دسته‌ای 15 تا 20 هزار تومان، گل میخک، 10 تا 20 هزار تومان، گل لیلیوم، شاخه‌ای 60 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت خاک و کود و سم گران شده است, تصریح کرد: زمانی که زیرساخت‌های پرورش و واردات گل، افزایش پیدا کند بطور قطع می‌تواند تاثیر خود را بر قیمت گل داشته باشد.

شاهرخی با بیان اینکه متعلقات گل، 300 تا 400 درصد گران شده است, افزود: هم اکنون عرضه گل، در بازار کاهش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل در پایان گفت: تعداد ماشین‌ها و دستفروش‌های گل خیابانی در حال افزایش است و نظارتی بر آن‌ها نمی‌شود. متاسفانه این گل ها با جوی آب آبیاری شده و آلوده هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها