کد خبر: 356759
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

بهتاش فریبا، پیشکسوت فوتبال استقلال، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

استقلال-تراکتور بهترین بازی لیگ نوزدهم بود/ استقلال از راه‌های مختلف به دروازه تراکتور رسید/ دیاباته می‌توانست در این بازی پوکر کند

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: نکته خوب این بازی برای استقلال، گلزنی دیاباته بود. بازیکنی که به‌ تازگی از بند مصدومیت رها شده و توانست در اولین حضورش بعد از مصدومیت هت‌تریک کند.

استقلال-تراکتور بهترین بازی لیگ نوزدهم بود/ استقلال از راه‌های مختلف به دروازه تراکتور رسید/ دیاباته می‌توانست در این بازی پوکر کند
کد خبر: 356759
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بهتاش فریبا، پیشکسوت فوتبال استقلال، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره پیروزی پرگل استقلال برابر تراکتور در هفته نهم لیگ برتر گفت: این بازی چند نکته خیلی مهم داشت. بی‌شک بهترین بازی لیگ نوزدهم بود. یکی از پرگل‌ترین بازی‌های لیگ و پرتماشاگرترین بازی لیگ بود. این نکاتی است که در این بازی شاهد بودیم.»

این یک دیدار مدرن بود

فریبا با اشاره به مسائل فنی این دیدار گفت: این یک دیدار کاملاً مدرن بود. سرعت ‌بالای بازی باعث شد گل‌های زیادی در آن به ثمر برسد. به خاطر تغییر سیستم و تاکتیک هر 2 تیم، این دیدار بالاتر از دیگر دیدارهای لیگ قرار گرفت. هواداران در این بازی هم شوت‌های از راه دور دیدند، هم حمل توپ قوی از طرف بازیکنان هر 2 تیم را تماشا کردند و از طرف دیگر شاهد گل‌های زیبا در این بازی بودند. کارهای ترکیبی هر 2 تیم هم بسیار عالی بود.

این پیشکسوت فوتبال استقلال در ادامه به گل‌های استقلال در این بازی اشاره کرد: استقلال در این بازی از راه‌های مختلف توانست به دروازه تراکتور برسد. این یک نکته مهم برای یک تیم است. وقتی تیمی یک یا 2 راه برای رسیدن به دروازه حریف دارد می‌تواند با یک آنالیز درست راه را به روی خط حمله تیم مقابل ببندد. اما وقتی تیمی بتواند از راه‌های مختلف خودش را به دروازه حریف برساند شرایط را برای تیم مقابل سخت می‌کند. معتقدم استقلال در خط حمله بسیار خوب کار کرد و می‌توانست بیشتر از چهار گل به تراکتور بزند.»

دنیزلی اشتباه کرد

او ادامه داد: تغییر در خط دفاع تراکتور باعث شد استقلال بتواند این تیم را شکست دهد. اشتباه دنیزلی استفاده از اسدی در خط دفاع تراکتور بود. اسدی هافبک دفاعی است و در این پست به‌ خوبی بازی می‌کند، اما در دفاع نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و سه گل از چهار گل استقلال هم از نقطه‌ای زده شد که اسدی در آنجا بازی می‌کرد.

فریبا با اشاره به سیستم بازی استقلال گفت: استراماچونی سیستم خوبی برای استقلال در نظر گرفته است. استقلال با سه مدافع، پنج هافبک و 2 مهاجم در زمین‌ بازی می‌کند، اما در زمان حمله به سه مدافع، یک هافبک و 6 مهاجم تغییر سیستم می‌دهد. در همین بازی با تراکتور شاهد بودید که چگونه بازیکنان خط هافبک استقلال در یک‌سوم دفاعی تراکتور حاضر می‌شدند و به مهاجمان استقلال کمک می‌کردند.

سرپرست پیشین باشگاه استقلال با اشاره به گلزنی دیاباته در استقلال توضیح داد: نکته خوب این بازی برای استقلال، گلزنی دیاباته بود. بازیکنی که به‌ تازگی از بند مصدومیت رها شده و توانست در اولین حضورش بعد از مصدومیت هت‌تریک کند. فکر می‌کنم دیاباته می‌توانست بیشتر از این هم گل بزند. دیاباته نشان داد مهاجم خوبی است و می‌تواند به این تیم کمک کند.

دوندگی بازیکنان استقلال بالا رفته است

او در ادامه با اشاره به قدرت دوندگی بازیکنان استقلال در زمین گفت: دوندگی بازیکنان استقلال در زمین بسیار بالا رفته و این هم نشان از بدنسازی خوب آنها دارد. بازیکنان استقلال زمانی که توپ را از دست می‌دادند از همان‌جا به بازیکن حریف فشار وارد می‌کردند و باعث می‌شدند شرایط برای تیم مقابل سخت شود. دفاع تیمی استقلال در بازی‌های قبل ضعف داشت، اما حالا می‌بینیم که استراماچونی آن را برطرف کرده است.

فریبا در پایان گفت: بدون تردید دیاباته یکی از بهترین بازیکنان استقلال برابر تراکتور بود، اما فکر می‌کنم عارف غلامی و مسعود ریگی بهترین بازیکنان استقلال بودند. این 2 بازیکن برابر تراکتور توانستند توپ‌های خوبی را از بازیکنان حریف بگیرند و به همین خاطر تراکتور نتوانست موقعیت چندانی در بازی به دست آورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها