کد خبر: 356821
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۱۴:۲۲:۱۸
| |

«چاووش‌اوغلو» درباره گشت‌زنی مشترک ترکیه و روسیه توضیح داد

وزیر امور خارجه ترکیه در ارتباط با گشت‌زنی مشترک ترکیه-روسیه اعلام کرد شهر قامشلی بخشی از محدوده 30 کیلومتری که «تروریست‌ها» از آنجا اخراج خواهند شد، محسوب می‌شود.

«چاووش‌اوغلو» درباره گشت‌زنی مشترک ترکیه و روسیه توضیح داد
کد خبر: 356821
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۱۴:۲۲:۱۸

اعتمادآنلاین| مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی نشستی در دانشگاه آک‌دنیز آنتالیا درباره گشت‌زنی در شرق فرات اعلام کرد: خلاصه توافق با روسیه چنین است؛ تمام نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) به خارج از محدوده‌ 30 کیلومتری از رود فرات تا مرز عراق عقب‌نشینی خواهند کرد.

او افزود: گشت‌زنی مشترک در محدوده‌ای به عمق 10 کیلومتر بجز قامشلی انجام خواهیم داد که آغاز شده است. شهر قامشلی داخل محدوده 30 کیلومتری که تروریست‌ها از آنجا اخراج خواهند شد، قرار دارد، چون نیروهای سوریه در آنجا حضور دارند.

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه سال‌هاست می‌خواهند به همراه آمریکا این گروه‌های تروریستی را از منبج خارج کنند، گفت: اگر در میز مذاکره قدرتمند باشید به خواسته‌های خود می‌رسید. اگر عملیات را انجام نمی‌دادیم این اتفاقات رخ نمی‌داد. با نابودی کریدور تروریستی که قصد ایجاد آن در مرزهای جنوبی ترکیه را داشتند، نقشه بزرگی را بر هم زدیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه ادامه داد: ما این نقشه را خنثی کردیم. می‌خواستند یک دولت تروریستی را ایجاد کنند. فرانسه و اسرائیل نیز آنها را هدایت می‌کردند. تاکنون هیچ‌کدام از آنها نیز نگفته‌ که چنین تلاشی را انجام نداده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها