کد خبر: 356838
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۱۵:۰۲:۰۰
| |

ادامه اعتراض‌ها در شیلی با وجود وعده اصلاحات دولت + ویدئو

هزاران نفر از معترضان شیلی در پانزدهمین روز از تظاهرات اعتراضی خود در «سانتیاگو» تجمع کردند و پلیس برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

ادامه اعتراض‌ها در شیلی با وجود وعده اصلاحات دولت + ویدئو
کد خبر: 356838
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۱۵:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| در پانزدهمین روز از اعتراضات شیلی، هزاران نفر از مردم این کشور روز گذشته (جمعه) برای برگزاری یک راهپیمایی آرام، در «سانتیاگو» تجمع کردند که البته رسانه‌های محلی گزارش کردند که علیرغم ماهیت آرام اعتراضات شیلی، نیروهای امنیتی علیه معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

پایگاه خبری «24 هوراس» روز گذشته (جمعه) گزارش کرد که راهپیمایی‌های ضددولتی در سراسر کشور در حال برگزاری است و برخی از خبرنگاران محلی در صفحات توییتری خود در خصوص این تظاهرات نوشتند که در پانزدهمین روز از اعتراضات شیلی، نیم میلیون نفر بار دیگر در میدان «ایتالیا» تجمع کردند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک‌آور و تانکرهای آب استفاده کرد.

هفته گذشته، بیش از یک میلیون نفر در «سانتیاگو» برای برگزاری بزرگترین تظاهرات تاریخ شیلی تجمع کردند که به خشونت کشیده شد و هشت نفر جان خود را از دست دادند و «سباستین پینرا» رئیس‌جمهور شیلی سپس در پی برگزاری آن تظاهرات گفت که مقامات، پیام معترضان را دریافت کرده اند.

تظاهرات شیلی در ماه اکتبر سال جاری میلادی (اواخر مهرماه) در پی افزایش قیمت‌ حمل و نقل عمومی آغاز شد که در پی آن اعتراضات بزرگتری علیه سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی این کشور برگزار شد که به ناآرامی‌ منتهی شد.

طبق این گزارش، ناآرامی‌ها و اوضاع نابسامان شیلی به لغو نشست «اَپک» و نشست اقلیمی «COP25» به میزبانی سانتیاگو شد.

بحران در شیلی و تداوم اعتراضات در این کشور علیه سیاست‌های نولیبرالی دولت پینرا موجب شد که رئیس‌جمهور شیلی خواستار استعفای اعضای کابینه خود شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها