سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهوری:

توسعه پایدار امری درون‌زا است

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با بیان اینکه توسعه پایدار امری درون زا است، گفت: توسعه پایدار باید از دل استان رقم بخورد.

توسعه پایدار امری درون‌زا است
کد خبر: 356867
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۱۶:۱۹:۴۷

اعتمادآنلاین| سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، ظهر شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: نسل جدیدی از کارآفرینان در ایران در حال شکل گرفتن است که این افراد در حال تغییر بسیاری از نکات در کشور هستند.

وی عنوان کرد: جهتگیری دانشگاه‌ها باید به سمت حل مسائل کشور برود.

ستاری ابراز داشت: محور توسعه استان باید دانشگاه‌های خود استان باشند که خوشبختانه دانشگاه‌ها به این سمت رفتند.

وی تشریح کرد: هرمزگان پتانسیل زیادی در حوزه اقتصاد دریا محور دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مطرح کرد: باید اقداماتی در استان هرمزگان انجام پذیرد که از دل خود استان برخواسته باشد.

ستاری با ذکر این نکته که هنگامیکه توسعه از بوم یک استان محقق پایدار خواهد بود، خاطرنشان کرد: اینکه توسعه از داخل استان بجوشد و ناشی از سیستم خود استان باشد بسیار با تصمیمی که خارج از استان گرفته می‌شود متفاوت است.

وی اظهار داشت: توسعه دانش‌بنیانی که مد نظر ما قرار دارد مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی هر منطقه است.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری سیستم دانشگاهی استان هرمزگان را جوان دانست و بیان داشت: استان هرمزگان ظرفیت بیشتری برای تربیت کارآفرین به نسبت نقاط دیگر دارد.

ستاری گفت: دانشگاه هرمزگان در وهله اول باید به دنبال حل مشکلات استان باشد و بتواند نیروی انسانی استان را تامین کند.

وی عنوان کرد: هنگامی استان پیشرفت می‌کند که سیستم درونی استان با فریند توسعه تطابق داشته باشد.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه توسعه یک امر درون‌زا است، تصریح کرد: توسعه پایدار چیزی است که باید از داخل استان رقم بخورد. می‌توان از سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز در راستای توسعه استفاده کرد اما پایدار نخواهد بود.

ستاری ابراز داشت: در برخی از دانشگاه‌های کشور نیروی انسانی تربیت می‌شود که برای زیست‌بوم ایران مناسب نیست چراکه از روی دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور الگو برداری شده است.

وی تشریح کرد: اقتصاد دریا محور یک اقتصاد بسیار بزرگ و مبتنی بر نیروی انسانی است که گزینه بسیار مناسبی برای استان هرمزگان محسوب می‌شود.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مطرح کرد: به دلیل اهمیت شهرهای بندری، پایتخت اغلب کشورهای توسعه یافته بنادر انتخاب شدند در حالی که ما از این ظرفیت استفاده نکرده‌ایم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها