کد خبر: 356902
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۱۹:۲۶:۴۶
| |

مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور مطرح کرد؛

شهر‌ها جسم و روح دارند/ چرا احداث فرهنگسرا‌ها و بزرگراه‌ها حال زندگی مردم را خوب نکرد؟

جمالی نژاد گفت: شهر‌ها بیش از هرچیزی نیاز به حکیم دارند و باید مانند یک پازل تمام قطعه‌ها در کتار هم قرار بگیرند.

شهر‌ها جسم و روح دارند/ چرا احداث فرهنگسرا‌ها و بزرگراه‌ها حال زندگی مردم را خوب نکرد؟
کد خبر: 356902
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۱۹:۲۶:۴۶

اعتمادآنلاین| مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در آئین گرامیداشت روز جهانی شهر‌ها و اهدای جایزه جهانی خشت طلایی تهران ضمن تشکر از برگزار کنندگان جایزه خشت طلایی بیان کرد: همواره گفته شده اندیشه پایه و اساس زندگی شهروندان است و همواره مطرح شده است که همه چیز حاصل اندیشه است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور افزود: انسان آنی است که می‌اندیشد و با اندیشه خود می‌آفریند، پس می‌بینیم تمام عالم حاصل اندیشیدن است و متاسفانه ما در بسیاری موارد از اندیشه غافل هستیم.

جمالی نژاد افزود: اگر اندیشه مختلف می‌خواست جهان را بسازد به طور حتم جهانی وجود نداشت و اندیشه همان دیدگاه است و هیچ موردی بدون علم و عمل انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور افزود: زمانی ستاد‌های شهر سالم برگزار و تشکیل می‌شد، اما امروز توجهی نمی‌شود، این‌ها پازل‌هایی بودند که به تنهابی نسخه شفا بخشی برای شهر ما نبودند و جای سوال این است که چرا هیچ کدام از پل‌ها و بزرگراه‌ها حال زندگی مارا خوب نکرد.

جمالی نژاد افزود: چرا علی رغم ساخت پردیس‌های مختلف در نقاظ مختلف شهری آسیب‌های اجتماعی بیشتر می‌شود و پیش از این باید علت‌ها را در تمام حوزه و علوم دیگر بشناسم.

او ادامه داد: انسان باید همه جانبه نگر باشند، زیرا شهر‌ها زنده هستند و باید بدانیم شهر‌ها هم جسم و هم روح دارند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور افزود:به جای مدیران شهری باید به دنبال حکیم باشیم، زیرا ما در گذشته افراد و بزرگانی را داشتیم که هم حکیم، هم ادیب، هم منجم و ... بودند.

چهارمین دوره جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران با شعار ایجاد «شهر‌هایی هوشمند، تاب‌آور و زیست پذیر برای همه» به مناسبت روز جهانی شهرها، با همکاری سازمان‌های تخصصی بین‌المللی همچون برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد، متروپولیس یا انجمن کلانشهر‌های مهم جهان، انجمن طراحان و برنامه‌ریزان شهری و منطقه‌ای یا ISOCARP و مجمع شهرداران آسیایی AMF برگزار شد.

در این رویداد نزدیک به 200پروژه و تجربه شهری از داخل کشور و بیش از 300پروژه و تجربه از سایر شهر‌های جهان مشارکت داشتند که بیشتر آن‌ها در حوزه معماری، شهرسازی، میراث فرهنگی و بازآفرینی شهری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها