کد خبر: 356988
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۰:۰۱:۲۰
| |

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری:

چاره ای جز آوردن مربی خارجی نداریم

خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: می‌دانم المپیک میدان سختی است و اگر بخواهیم حضور موفق در المپیک را تدارک ببینیم، مطمئنا ورزشکار باید درفضای رقابت باشد.

چاره ای جز آوردن مربی خارجی نداریم
کد خبر: 356988
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۰:۰۱:۲۰

اعتمادآنلاین| خسرو قمری، رییس فدراسیون دوچرخه سواری درباره ی برنامه های فدراسیون برای گرفتن نتیجه در تک سهمیه دوچرخه سواری در المپیک 2020 بیان کرد: ما از ابتدای فصل، رنکینگ المپیک را برای ورزشکاران قرار می دهیم و بین چند نفر اول رنکینگ اردو و در نهایت مسابقه انتخابی می گذاریم تا گزینه نهایی براساس عملکرد و مسیر مسابقه المپیک مشخص شود. برای اینکه در المپیک شرایط بهتری داشته باشیم، تلاش می کنیم زمانی که ورزشکار در داخل ایران هست، او را در فضای رقابتی قرار دهیم و همچنین برنامه برای مسابقات خارجی هم داشته باشیم. از آنجا که ورزشکار در استقامت جاده باید درقالب تیم درتورها شرکت کند، باید تیم های باشگاهی را به آن سمت ببریم که در تورها شرکت کنند و اکنون برای فصل 2020 حدود شش تیم درخواست ثبت نام در اتحادیه جهانی دوچرخه سواری را داشته اند که خود آمار خوبی است.

قمری در پاسخ به این پرسش که دیگر این انتظار از دوچرخه سواری باید وجود داشته باشد در المپیک نتیجه قابل قبولی بگیرد؟ تاکید کرد: در المپیک بیش از 160 رکابزن در استقامت جاده شرکت می کنند و می خواهند جزو سه نفر اول باشند و تلاش کنند زمانی که از دوچرخه پیاده می شوند، بهترین عملکرد را به نمایش گذاشته باشند. ما هم باید این فضا را برای ورزشکاران خود به وجود آوریم. قبلا سه سهمیه داشتیم و سه نفر نگاه به هم می کردند اما الان یک سهمیه داریم که وضعیت فرق دارد. البته ما دوست داشتیم بیشتر از یک سهمیه بگیریم و حتی در بخش بانوان هم صاحب سهمیه شویم.

باشگاه ها به مسابقه نروند، در قالب تیم ملی اعزام خواهیم داشت

رییس فدراسیون در مورد اینکه اگر تیم های باشگاهی در نظر نداشته باشند مسابقات برون مرزی متعددی شرکت کنند، فدراسیون برنامه ای برای اعزام برون مرزی دارد یا خیر، تصریح کرد: ما در دو حالت می توانیم برای حضور در تورها و مسابقات دعوتنامه بگیریم یکی از طریق باشگاه ها و دیگری تیم ملی. من با توجه به سالها تجربه ای که دارم می‌دانم المپیک میدانی سخت و سنگین است و تنها با نشستن در سایه و فکر کردن نمی توان نتیجه گرفت. ما اگر بخواهیم حضور موفق در المپیک را تدارک ببینیم، مطمئنا ورزشکار باید در فضای رقابت باشد و همانند یک ورزشکار حرفه ای در مسابقات شرکت کند.

او افزود: تلاش ما بر این است ورزشکارانی که جذب باشگاه های کنتینانتال می شوند، خواسته های ما را تا حدوی بتوانند برآورده کنند. زمانی که تیم های باشگاهی نمی توانند اعزامی داشته باشند ما در قالب اعزام تیم ملی به مسابقات این خلاء را پر خواهیم کرد.

رکابزنان بزرگ اجازه نمی‌دادند نفرات جوان کنارشان باشند

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه تعدادی از دوچرخه سوارهای باتجربه فدراسیون به دلایل مختلفی کنار رفته اند، فدراسیون در این سالها توانسته پشتوانه هایی داشته باشد که اکنون از آنها برای المپیک 2020 استفاده کند، تصریح کرد: 100درصد و اگر خواستید آنها را معرفی می‌کنم. زمانی که ما کوهستان را تحویل گرفتیم یک مدال هم نداشتیم اما اکنون سال به سال داریم پیشرفت می کنیم. در جاده هم تا زمانی که نفرات بزرگ و با تجربه بودند و مدال می گرفتند اجازه نمی دادند ورزشکار جوان کنار آنها قرار بگیرند. امیر حسین جمشیدیان و گنج خانلو و نفرات دیگر پشت درهای بسته بودند. اکنون تمام تلاش ما بر این است مسیر مسابقات داخلی مطابق مسیر المپیک شبیه سازی شود و ورزشکار را با شرایط المپیک آماده کنیم. این حداقل کاری است که در کشور خودمان می توانیم انجام دهیم.

رایزنی با مربیان خارجی

قمری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه محمود پراش همکاری خود را با تیم های ملی ادامه می دهد یا خیر، گفت:ما همکاری آقای پراش را داریم. البته در بخش پیست به امکانات، زیر ساخت و مربیان سطح بالا نیاز داریم تا بتوانیم بیشترین مدال را بگیریم. کشورهای دیگر هزینه زیادی می کنند و بهترین مربیان دنیا را در اختیار دارند. آنها ماهیانه حدود 25 هزار یورو حقوق پرداخت می کنند. ما با کل منابعی که داریم نمی توانیم حقوق یک مربی سطح بالا را تامین کنیم و باید شرایط کشور را هم در نظر بگیریم. باید قبول کنیم منابع مالی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک محدود است. البته منابع خوبی از بخش خصوصی می گیریم اما غیر مستقیم است. با این حال برای اینکه شرایط تیم ما در آینده بهتر باشد راهی جز این نداریم که مربی خارجی سطح بالا به صورت پاره وقت در اختیار بگیریم تا کیفیت تیم ما را بالا ببرد. اکنون هم در حال رایزنی با هستیم و نیاز هست شرایط خودمان را به آنها بگوییم.

او در مورد شانس کوهستان برای رسیدن به سهمیه المپیک نیز گفت: ما تا 10 خرداد سال آینده فرصت داریم در مسابقات شرکت کنیم ولی در مورد آن اما و اگرها و معادله هایی وجود دارد. با این حال تلاش خودمان را ادامه می دهیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها