کد خبر: 357013
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۰:۴۶:۳۳
| |

«چین» میلیاردها دلار از تولیدات آمریکا را تحریم می‌کند

سازمان تجارت جهانی در پی یک دعوی طولانی‌مدت میان چین و آمریکا، برای تحریم میلیاردها دلار از کالاها و تولیدات آمریکا، به چین چراغ سبز نشان داده است.

«چین» میلیاردها دلار از تولیدات آمریکا را تحریم می‌کند
کد خبر: 357013
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۰:۴۶:۳۳

اعتمادآنلاین| «سی‌سی تی‌وی» تلویزیون دولتی چین روز یکشنبه گزارش کرد منازعه دو کشور درباره قوانین ضددامپینگ که آمریکا به اجرا گذاشته بود، از سال 2013 میلادی شروع شد اما روز شنبه پس از یک دوره طولانی سازمان تجارت جهانی اعلام کرد چین می‌تواند تا میزان سه میلیارد و 600 میلیون دلار از کالاهای آمریکایی را تحریم و مشمول تعرفه کند.

این پیروزی برای چین در شرایطی به‌دست می‌آید که این کشور هم اکنون درگیر یک منازعه بزرگ تجاری با آمریکا است و این رای می‌تواند تلاش‌های طرفین را برای رسیدن به یک توافق برای پایان این مناقشه را تحت تاثیرات منفی قرار دهد.

چین پیش از این قبول کرده است برای رسیدن به چنین توافقی 40 تا 50 میلیارد دلار از محصولات کشاورزی از جمله دانه های روغنی از آمریکا خریداری کند و واشنگتن هم افزایش برخی از تعرفه ها را متوقف کرده است.

البته چین در شکواییه خود در سال 2013 میلادی خواستار آن شده بود که به دلیل اجرای چنین ضوابطی از سوی آمریکا، 7 میلیارد دلار از کالاهای آن کشور را مشمول تعرفه کند که سازمان تجارت جهانی تقریبا با نیمی از این مبلغ موافقت کرده است.

قوانین ضد دامپینگ به کشور مورد نظر امکان می دهد در صورتی که احساس کند کشور صادرکننده، کالاهایش را زیر قیمت بازار عرضه می کند، تحت تعرفه های سنگین تر قرار داده و یا از ورود آنها جلوگیری کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها