کد خبر: 357021
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۰:۵۶:۵۱
| |

دهمین روز اعتراضات عراق:

تظاهرات‌کنندگان اکثر خیابان‌های بغداد را بستند

یک منبع امنیتی عراق صبح امروز «یکشنبه» اعلام کرد، تظاهرات‌کنندگان مسیرهای اکثر خیابان‌های بغداد را بسته و خواستار نافرمانی مدنی سراسری شدند. از طرفی تظاهرات‌کنندگان جاده اصلی بین بغداد و ذی قار و نیز استان واسط را بستند.

تظاهرات‌کنندگان اکثر خیابان‌های بغداد را بستند
کد خبر: 357021
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۰:۵۶:۵۱

اعتمادآنلاین| این منبع امنیتی در گفت‌وگو با شبکه «سومریه نیوز» عراق گفت: تظاهرات‌کنندگان صبح امروز اکثر خیابان‌های بغداد به خصوص مسیرهای غربی پایتخت را مسدود کردند که عبور و مرور را مختل کرد.

او تصریح کرد: مهمترین مسیرهای مسدودشده خیابان الشعله، پل البنوک، پل منطقه الشعب، پل شرکت سومو و مسیر شهرک‌ها به سمت منطقه زیونه، ورزشگاه الشعب و نیز خروجی‌های شهرک صدر و مسیر الدوره از سمت بغداد جدید هستند.

این مقام امنیتی تاکید کرد: تظاهرات‌کنندگان دیگر نیز خروجی‌های مناطق الامین، المشتل و العبیدی در شرق بغداد را به اضافه میدان عدن در نزدیکی کاظمین در شمال پایتخت را مسدود کردند.

در این راستا برخی محله‌های شرق بغداد به بهانه عملی نشدن خواسته‌هایشان تحصن سراسری و نافرمانی مدنی را از صبح امروز آغاز کردند.

شهرک صدر و محله البنوک بسته و برخی مسیرهای اصلی در شهرک صدر توسط تظاهرات‌کنندگان مسدود شدند.

در عین حال تظاهرات‌کنندگان جاده بین بغداد و ذی قار و نیز جاده مواصلاتی بین بغداد و واسط را همزمان با تداوم تظاهرات‌ها و تحصن‌ها در میدان اصلی بغداد یعنی میدان التحریر بستند.

خبرنگار سومریه نیوز در استان ذی قار نیز گفت، تظاهرات‌کنندگان در الناصریه مرکز استان ذی قار پل‌های النصر، الحضارات و الزیتون را که از پل‌های اصلی پرتردد در داخل شهر محسوب می‌شوند، بستند.

او تصریح کرد: بستن پل‌ها برای شروع نافرمانی مدنی است که روز گذشته فراخوان آن داده شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها