واکنش نعمت‌بخش به اظهارات رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو

دبیر انجمن خودروسازان با انتقاد از اظهارات رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در مورد برخی افزایش قیمت‌های اخیر گفت: ایشان بیشتر از هر کسی به عوامل افزایش قیمت‌ها در بازار نزدیک و آشنا هستند و نام‌بردن از خودروسازان به عنوان عامل گرانی با هدف انحراف افکار و تشویش اذهان عمومی صورت می‌گیرد.

واکنش نعمت‌بخش به اظهارات رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو
کد خبر: 357051
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۱:۳۷:۴۴

اعتمادآنلاین| احمد نعمت‌بخش افزود: خبر توقف تولید پراید هفته پیش به طور رسمی از سوی شرکت سایپا تائید و اعلام شد و بدیهی است که پس از انتشار آن، جو روانی بازار درباره خودرویی که فروش آن نیز به زودی کاملا متوقف می‌شود، کمی ملتهب شود و قیمت آن تغییر کند.

وی با بیان اینکه ادعای رییس اتحادیه در مورد کاهش عرضه پراید به بازار از روی ناآگاهی صورت گرفته است، افزود: "عدم عرضه مناسب" تنها عبارتی است که در مصاحبه‌های گوناگون ایشان به عنوان دلیل افزایش قیمت تکرار می شود اما گویا این بار فراموش کردند که گروه سایپا به صورت رسمی پایان تولید و عرضه پراید به بازار را اعلام کرده و از این بابت، انتقادی به این خودروساز وارد نیست.

دبیر انجمن خودروسازان به سابقه عرضه خودرو پراید به بازار هم اشاره کرد و گفت: در دو ماه گذشته فروش اینترنتی محصولات خانواده پراید توسط سایپا انجام شده و در آخرین عرضه، فروش نقدی و اعتباری پراید 131 به مدت 10 شبانه‌روز روی سایت اینترنتی سایپا فعال بود. با این وصف به نظر می رسد آقای موتمنی باید در تعریف خود از "عرضه کم" بازنگری کند.

وی ادامه داد: برخلاف اظهارات آقای موتمنی درخصوص کاهش عرضه، سایپا باهدف تحویل خودروهای معوقه خانواده پراید، تولید و تحویل این محصولات را افزایش داد که در مهرماه شاهد افزایش تولید نسبت به شهریور بودیم.

نعمت بخش به نوسانات قیمت خودرو در بازار در حدود یکسال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: نقش آفرینی واسطه‌ها در التهاب های صنعت و بازار خودرو پس از اعمال تحریم های اخیر باعث شد قیمت خودرو در نمایشگاه‌ها نزدیک به 15 میلیون تومان بیشتر از قیمت کارخانه شود اما تلاش خودروسازان باعث بازگشت آرامش به این بازار و شکستن حباب واسطه‌گری شد.

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به سابقه خروج پیکان از خط تولید افزود: در بازار کشور ما معمولا خودروهایی که با توقف تولید مواجه می‌شوند، در بدو امر افزایش قیمت را تجربه می‌کنند اما به‌تدریج و با فروکش کردن این التهاب روانی، بازار به تعادل بازمی‌گردد.

نعمت‌بخش در پایان تاکید کرد: کسانی که افزایش یک میلیون تومانی یک خودروی در حال خروج از خط تولید و بازار را به خودروسازان نسبت می‌دهند، بگویند عامل شکستن حباب و کاهش 10 میلیون تومانی همین خودرو در بازار آزاد که خودروسازان هیچ سودی از افزایش قیمت‌ها در آن ندارند، چه کسی بوده است؟

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه سایپا و ایران‌خودرو عامل گرانی‌های اخیر در بازار خودرو هستند، در مورد دلایل گرانی‌های اخیر گفته بود که شرکت‌های خودروسازی نتوانسته‌اند نیاز بازار را تامین کنند و عرضه کم بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها