کد خبر: 357069
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۰:۵۵:۰۰
| |

عربستان و بحرین از طرح «پویش صلح هرمز» ایران استقبال کردند

یک روزنامه کویتی به‌نقل از منبعی در وزارت امور خارجه ایران نوشت: تهران پاسخ مثبتی از سوی عربستان سعودی و بحرین به نامه رسمی‌اش به این دو کشور درخصوص «طرح صلح با همسایگان» دریافت کرده است.

عربستان و بحرین از طرح «پویش صلح هرمز» ایران استقبال کردند
کد خبر: 357069
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۰:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد «حسن روحانی» رئیس‌جمهور کشورمان طی نامه‌ای به سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و همچنین عراق خواستار همکاری آنها در طرح صلح پیشنهادی ایران برای تأمین صلح و ثبات در منطقه شده است.

این سخنگو تصریح کرد: «پس از ارائه «پویش صلح هرمز» توسط ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایشان متن کامل آن را برای سران کشورهای یادشده ارسال کرد و در آن خواستار تشریک مساعی همه آنها در پردازش و اجرای آن شد.»

در همین راستا، روزنامه «الجریده» کویت نوشت: ایران در اقدامی بی‌سابقه، نخستین نامه مکتوب خود به عربستان سعودی و بحرین را از طریق کویت ارسال کرد که در آن، طرح ابتکاری خود را برای تأمین امنیت ناوبری در تنگه هرمز و طرحش برای برقراری صلح با تمامی همسایگانش در منطقه را پیشنهاد داده است.

این روزنامه به‌نقل از منبعی در وزارت امور خارجه ایران، نوشت: ایران دو نامه‌ را به دستیار وزیر خارجه کویت تحویل داده که توسط حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران امضا شده که در خطاب به «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی و «حمد بن عیسی آل‌خلیفه» پادشاه بحرین است.

این منبع افزود: ایران این امر را از طریق کانال‌های دیپلماتیک پیگیری کرده و واکنش مثبت کشورهای منطقه را در این زمینه، به‌ویژه درخصوص تأمین امنیت ناوبری در تنگه هرمز، برقراری صلح در منطقه و حل‌وفصل اختلافات با همسایگان، دریافت کرده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها