کد خبر: 357086
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

جریان صدر با نظام ریاست‌ جمهوری در عراق مخالفت کرد

ائتلاف «سائرون» عراق با پافشاری بر جمع کردن امضاهای بیشتر برای برکناری نخست‌وزیر، از مخالفت با پیشنهاد برقراری نظام ریاست‌ جمهوری در عراق خبر داد.

جریان صدر با نظام ریاست‌ جمهوری در عراق مخالفت کرد
کد خبر: 357086
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با تداوم تظاهرات‌های مردمی در بغداد و 10 استان دیگر عراق در اعتراض به وضعیت خدمات‌رسانی و فساد در کشور، برخی طرف‌های سیاسی و حزبی این کشور به جای تلاش برای حل مشکل، همچنان بر خواسته قبلی یعنی لزوم تغییر دوت تأکید می‌کنند.

در این میان گفته می‌شود که شماری از نمایندگان پارلمان همچنان بر ضرورت استیضاح و برکناری دولت کنونی عراق و تشکیل دولت انتقالی اصرار می‌ورزند.

مخالفت صدر با برقراری نظام ریاست‌جمهوری در عراق

«قصی الیاسری» نماینده ائتلاف سائرون به ریاست «مقتدی الصدر»، درباره موضع این ائتلاف در قبال پیشنهاد ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» مبنی بر برقراری نظام ریاست‌جمهوری در کشور به جای نظام پارلمانی کنونی توضیح داد و گفت: ائتلاف سائرون با مطالبات تظاهرات‌کنندگان همراه است که مطالباتی قانونی است. مشکل کشور، شکل نظام پارلمانی یا ریاستی نیست. مشکل در نظام سهم‌بندی و فساد موجود در نهادهای دولت عراق است. این مشکل عراق را به اینجا رسانده است.

به نوشته پایگاه خبری «المسله»، او گفت ائتلاف صدر همچنان خواستار برکناری «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر است.

«هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح در عراق جمعه شب (دهم آبان) طی بیانیه‌ای، راه حل برون‌رفت از بحران کنونی عراق را اصلاح فرآیند سیاسی زیر نظر قانون اساسی این کشور دانست و گفت که نظام پارلمانی در این کشور شکست خورده و باید به دنبال نظام دیگری بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها