کد خبر: 357183
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۶:۰۵:۱۳
| |

ترکیه: «آمریکا» دست از حمایت از شبه‌نظامیان کُرد بردارد

دستیار رئیس جمهور ترکیه از مقامات آمریکایی خواست از حمایت از شبه‌نظامیان کُرد وابسته به گروه «پ‌.ک‌.ک» دست بردارد.

ترکیه: «آمریکا» دست از حمایت از شبه‌نظامیان کُرد بردارد
کد خبر: 357183
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۶:۰۵:۱۳

اعتمادآنلاین| پس از انفجار در منطقه «تل ابیض» در سوریه که هم اکنون تحت کنترل نیروهای وابسته به ترکیه قرار دارد، «گلنار آیبت» دستیار ریاست جمهوری ترکیه از آمریکا خواست از حمایت از گروه «ی‌پ‌گ» وابسته به «پ‌ک‌ک» دست بردارد.

آیبت در حساب توئیتری خود نوشت: «با حمله نیروهای نیروهای دموکراتیک سوریه (اس‌دی‌اف) و ی‌پ‌گ به تل ابیض ما شاهدیم که این گروه تروریستی نه تنها تهدیدی برای ما بلکه تهدیدی برای مردم منطقه، که در حال بازگشت به خانه‌هایشان هستند، نیز است.»

او خطاب به آمریکا تأکید کرد که «لطفا واقعیت‌های موجود را بررسی کنید و به پروپاگاندای تروریست‌ها گوش ندهید.»

او با اشاره به دیدار سال گذشته خود با اعضای کمیته روابط خارجی و کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا متذکر شد که آمریکایی‌ها ناامید شده است.

دستیار رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: «در حالیکه متحد شما در ناتو در تلاش برای آوردن صلح و ثبات به این منطقه از سوریه است، نیروهای ی‌پ‌گ دست به انفجار می‌زنند و غیرنظامیان را می‌کشند. این کاری است که ترویست‌ها انجام می‌دهند.»

این درحالیست که هنوز کسی مسئولیت این حمله در تل ابیض را برعهده نگرفته است.

گلنار آبیت مجددا مواضع دولت ترکیه را مطرح کرد و درباره حملات اخیر ارتش ترکیه به مناطق شمالی سوریه مدعی شد که هدف آنکارا از این اقدام پاکسازی منطقه از تروریست‌ها و بازگرداندن آوارگان به خانه‌هایشان است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها