کد خبر: 357207
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۶:۴۹:۱۶
| |

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

تسهیل تعامل کشاورزان و بازرگانان با حضور در بورس کالا

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ورود محصولات کشاورزی به بورس کالا به تسهیل تعامل میان کشاورزان و بازرگانان و انجام معاملات عادلانه منجر می‌شود. همچنین با توجه به دسترسی همه استان‌های کشور به اینترنت، فرصت مناسبی ایجاد شده تا همه کشاورزان با مزایای معاملات در بورس کالا آشنا شوند.

تسهیل تعامل کشاورزان و بازرگانان با حضور در بورس کالا
کد خبر: 357207
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۶:۴۹:۱۶

اعتمادآنلاین| نظر افضلی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با ورود کالا‌های کشاورزی در بورس کالا و طراحی ابزار‌های مالی روی این کالا‌ها اشاره و بیان کرد: ساماندهی بازار معاملات محصولات کشاورزی در بورس کالا اقدامی است که باید دیر یا زود باید انجام شود که اگر مسیر یابی در این زمینه با دقت و سرعت انجام شود نتایج قابل توجهی را در بخش کشاورزی به بار خواهد آورد.

این نماینده مجلس گفت: موضوع مهم در حوزه بورس کالا، آموزش به کشاورزان است به نحویکه باید با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در استان ها، کلاس‌های ترویجی برای کشاورزان برگزار و درباره مزیت‌های عرضه کالا در بورس توضیحات جامعه و ساده‌ای ارایه شود. البته با توجه به این که اکنون در همه استان‌های کشور دسترسی به اینترنت وجود دارد، دنیای مجازی فرصتی برای آشنایی و آموزش با مفاهیم بورس کالا است و باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

به گفته وی، آموزش به کشاورزان می‌تواند از طریق شرکت‌های تعاونی نیز برگزار شود و رسانه‌ها نیز در این زمینه کمک کننده هستند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه رونق معاملات محصولات کشاورزی در بورس کالا به تسهیل تعامل میان کشاورزان و بازرگانان منجر می‌شود که این اتفاق مانع از ارزان فروشی محصولات ایرانی در بازار‌های منطقه‌ای می‌شود، گفت: در همین زمینه باید ریشه یابی شود که در هر استانی چه قابلیت‌هایی برای عرضه محصولات در بورس کالا وجود دارد.

افضلی خاطر نشان کرد: در ماه‌های اخیر زیره و زعفران وارد بورس کالا شد و اقدام مثبتی بوده است؛ در همین زمینه در استان خراسان جنوبی قابلیت عرضه زرشک و سایر محصولات این استان هم در بورس کالا وجود دارد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها