کد خبر: 357238
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۸:۱۸:۲۴
| |

یک امدادگر خارجی «در حمله ارتش ترکیه» در شمال سوریه کشته شد

رسانه‌های نزدیک به شبه نظامیان کرد نوشته‌اند که امروز یک امدادگر خارجی در حمله توپخانه‌ای ارتش ترکیه به منطقه‌ای در شمال سوریه کشته شده است.

یک امدادگر خارجی «در حمله ارتش ترکیه» در شمال سوریه کشته شد
کد خبر: 357238
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۸:۱۸:۲۴

اعتمادآنلاین| ‌ رسانه‌های نزدیک به شبه نظامیان کرد روز یکشنبه از مرگ یک امدادگر خارجی در جریان درگیری‌ها در شمال سوریه خبر داده و مدعی شده‌اند که حمله توپخانه‌ای ارتش ترکیه عامل مرگ این فرد بوده است.

«مصطفی بالی» مسئول دفتر رسانه‌ای شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در توییتر نوشته است: «همین الان خبر وحشتناک مرگ یک امدادگرد "رنجرهای برمه آزاد" را دریافت کردم. خودروی آن‌ها در نزدیکی "تل تمر" هدف حمله ارتش ترکیه قرار گرفته است.»

به نوشته پایگاه «کردستان 24»، امدادگری به نام «ژائو» که اصالتا اهل میانمار (برمه) است، امروز بعد از آنکه یک خمپاره به نزدیکی آمبولانس او برخورد کرده، کشته شده است.

دفتر اطلاع‌رسانی نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرده که در این حادثه دو امدادگر هم زخمی و به بیمارستانی در «الحسکه» منتقل شده‌اند. برخی منابع تابعیت این افراد را آمریکایی اعلام کرده‌اند و برخی دیگر نوشته‌اند که دستکم یکی از آن‌ها عراقی است.

گروه موسوم به «رنجرهای برمه آزاد» که اعضایی عمدتا تبعه جنوب شرق آسیا دارد، در مناطق جنگی تحت عنوان نیروی امدادی فعالیت می‌کند. ریاست این گروه بر عهده «دیو یوبانک» عضو سابق نیروهای ویژه ارتش آمریکاست.

یوبانک هفته گذشته در واکنش به حملات ارتش ترکیه به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، آنکارا را به تلاش برای «پاکسازی نژادی» متهم کرده بود. وی در این مورد گفته بود: «این منطقه، محل پاکسازی نژادی است و 300 هزار نفر آواره شده‌اند. بسیاری کشته و زخمی شده‌اند. خانه‌ها تخریب شده است. کردها به این منطقه، منطقه قتل عام می‌گویند. منطقه امن، به هیچ وجه امن نیست.»

در ویدئویی که از بیمارستان حسکه منتشر شده، به نظر می‌رسد که یوبانک هم حضور دارد. مشخص نیست که وی هم در این حمله زخمی شده است یا نه.

دولت ترکیه هنوز به ادعای حمله به کاروان امدادی در سوریه واکنشی نشان نداده است.

ارتش ترکیه ماه گذشته به بهانه «مقابله با تروریست‌ها» و «ایجاد یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری»، در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، عملیات نظامی آغاز کرد. آنکارا شبه نظامیان کرد را تهدیدی برای امنیت ملی خود توصیف کرده و می‌گوید این گروه‌ها باید از مناطق مرزی سوریه و ترکیه دور شوند.

هرچند عملیات نظامی ترکیه در پی دو توافق آتش‌بس با آمریکا و روسیه از دو هفته پیش به صورت رسمی متوقف شده، اما شبه نظامیان کرد مستقر در شمال سوریه می‌گویند ارتش ترکیه و گروه‌هک «ارتش آزاد» که تحت فرماندهی آنکاراست، همچنان برخی مناطق را در شمال سوریه هدف حمله قرار می‌دهند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها