کد خبر: 357242
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۸:۳۱:۵۸
| |

استیضاح وزیر نیرو کلید خورد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وعده‌های ناموفق آبی وزیر نیرو پای او را به صحن مجلس باز کرد گفت: فراموشی پروژه انتقال آب همدان یکی از مهمترین محورهای استیضاح وزیر نیرو است.

استیضاح وزیر نیرو کلید خورد
کد خبر: 357242
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۸:۳۱:۵۸

اعتمادآنلاین| ‌ امیر خجسته امروز در همدان اظهار کرد: با هماهنگی شماری از نمایندگان طرح استیضاح وزیر نیرو به هیئت رئیسه مجلس با 21 محور تقدیم شد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه کم‌آبی سال‌های سال است که بر دوش مردم همدان سنگینی می‌کند افزود: دغدغه‌ای که هر چند بارندگی‌های امسال کمی آن را کم‌رنگ کرد اما هم‌چنان با گذشت 14 سال از سفر مقام معظم رهبری به همدان و تصویب انتقال آب از استان‌های همجوار به همدان با وجود پیگیری‌های متعدد عملیاتی و اجرایی نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وعده‌های ناموفق آبی وزیر نیرو پای اردکانیان را به صحن مجلس باز کرد گفت: فراموشی پروژه انتقال آب همدان یکی از مهمترین محورهای استیضاح وزیر نیرو است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق وزارت نیرو برای تامین و انتقال آب شرب به همدان متاسفانه این نشست‌ها لغو و یا راه به جایی نبرده و‌ ما را مجبور به طرح استیضاح کرد.

خجسته در ادامه برخی از محورهای استیضاح وزیر نیرو را شامل «کوتاهی در مدیریت منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی کشور»، «عدم رعایت عدالت در توزیع و تامین آب شرب مردم بالاخص آب شرب همدان»، «ناتوانی در انجام مهندسی رودخانه‌های کشور و جلوگیری از برداشت بی‌رویه بستر رودخانه‌ها»، «ناتوانی و تعیین علمی حریم رودخانه ها و ناتوانی در حفاظت از حریم» عنوان کرد.

وی «عدم توان دفاع از انتقال غیر علمی و غیر کارشناسانه آب دریای خزر به فلات مروزی ایران و صدور تحریف غیر کارشناسی»، «عدم توانایی در کنترل سیلاب و تشدید خسارت به مردم و توان رفع تهدیدات آینده» و «خلف وعده در‌ خصوص تصمیم‌گیری‌ برای تامین آب شرب همدان و تامین بودجه پروژه‌های تعطیل شده» را از دیگر محورها برشمرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها