رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران خبر داد:

اعلام آمادگی 32 شرکت اروپایی برای حضور در صنعت نفت ایران

رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران از اعلام آمادگی 32 شرکت اروپایی برای حضور در صنعت نفت ایران خبر داد و گفت: این شرکت‌ها برای همکاری با شرکت‌های ایرانی خواستار ضمانت وزارت نفت هستند.

اعلام آمادگی 32 شرکت اروپایی برای حضور در صنعت نفت ایران
کد خبر: 357287
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۰۸:۳۸:۲۳

اعتمادآنلاین| رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تمایل شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی یا همان اس. ام. ای ها در صنعت نفت ایران، تاکید کرد: در یک سال و نیم گذشته کمیسیون انرژی اتاق با هیات‌هایی که به ایران می‌آمدند وارد مذاکره شد که در نهایت به تهیه لیست 114 شرکتی رسیدیم.

وی افزود: اسامی این شرکت‌ها در حوزه انرژی و در امور بین‌الملل اتاق تهران ثبت شد و با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم نفت ایران، ‌ مکاتبات خود را آغاز کردیم.

پدیدار با بیان اینکه در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی مذاکرات خود را ادامه دادیم، ‌ گفت: در نهایت 32 شرکت اروپایی برای حضور در صنعت نفت ایران اعلام آمادگی کردند تا علاوه بر مشارکت در ساخت و سرمایه به روند انتقال دانش فنی نیز کمک کنند.

وی پیش شرط این شرکت‌ها برای همکاری با صنعت نفت ایران را ضمانت وزارت نفت اعلام کرد و افزود: این موضوع با وزیر نفت مطرح شده تا شرکت‌های ایرانی مورد تایید وزارت نفت در حوزه ساخت و در پیمانکاری ضمانت شوند.

به گفته پدیدار، وزیر نفت این موضوع را پذیرفته و قرار است معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت شرکت‌های ایرانی را بررسی کرده و پس از تایید، آنها را تضمین کند.

وی ادامه داد:‌ با دریافت این تضمین، آن را در اختیار شرکت‌های اروپایی قرار می‌دهیم و می‌توان در شرایط تحریمی که ظرفیت کار خالی است، ‌رونق تولید را در کشور ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت:‌ همچنین زمینه انتقال دانش فنی نیز ایجاد می‌شود.

وی نحوه پرداخت پول به این شرکت‌ها را در قالب اینستکس عنوان کرد و افزود: همچنین این شرکت‌ها پذیرفتند که خدمات خود را در قالب تهاتر به ایران بدهند.

پدیدار تاکید کرد:‌ این شرکت‌ها از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، یونان، لهستان، انگلیس، آلمان، هلند و رومانی هستند.

وی ادامه داد: با تضمین وزارت نفت 75 درصد از ظرفیت شرکت‌های پیمانکاری که در حال حاضر خالی است، ‌دوباره فعال می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها