عبدالمهدی: اعتراضات، نظام سیاسی عراق را تکان داد

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: تظاهرات‌هایی که کشور شاهد آن است، سیستم سیاسی کشور را لرزاند و روسای سه‌گانه را به بازنگری در مواضع‌شان واداشت.

عبدالمهدی: اعتراضات، نظام سیاسی عراق را تکان داد
کد خبر: 357328
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور در بیانیه‌ای بعد از گذشت یک ماه از تظاهرات در عراق گفت، تنها زمانی شفافیت و صداقت تظاهرات مسالمت‌آمیز مخدوش می‌شود که تلفاتی بین تظاهرات‌کنندگان به جا بگذارد.

او تاکید کرد: کمیته تحقیقاتی در زمینه بررسی انواع تجهیزات به کار گرفته شده توسط نیروهای امنیتی عراق در دفاعشان از تاسیسات و نهادها تعیین شده است.

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: ملت عراق به صراحت درباره سیستم سیاسی، انتخاباتی، عملکرد دولت و اصلاحات مطلوب نظرشان را مطرح کردند.

او تاکید کرد: دستوراتی اکید به نیروهای امنیتی داده شده تا از گلوله‌های واقعی یا هر سلاح کشنده‌ دیگری استفاده نکنند.

عبدالمهدی در ادامه با بیان اینکه تظاهرات‌ سیستم سیاسی کشور را لرزاند، گفت: زمان آن رسیده که اوضاع به حالت عادی بازگردد و تمام فروشگاه‌ها، مغازه‌ها،‌ مدارس، دانشگاه‌ها و کارخانه‌ها باز شوند.

نخست‌وزیر عراق همچنین عنوان کرد: تظاهرات برای بیان نظر بدون تاثیرگذاری بر روال زندگی و منافع عمومی و خصوصی کشور است و این مساله به تظاهرات‌کنندگان مربوط است.

عبدالمهدی تاکید کرد: ما ساعات منع آمدوشد را کاهش دادیم اما مهمترین مساله بازگشت اوضاع به روال عادی با توجه به در نظر گرفتن حقوق شهروندان است.

او تصریح کرد: تهدید منافع نفتی کشور و بستن برخی مسیرهای منتهی به بنادر عراق تنها منجر به زیان‌های عظیم می‌شود که از میلیادرها ریال فراتر خواهد رفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها