بسیاری از شناور‌های ایرانی، استیجاری هستند

دبیر انجمن کشتیرانی گفت: در عرصه دریا شناور‌های ملکی چندان مفهومی ندارند و بسیاری از آن‌ها استیجاری و در قالب چارتر فعالیت می‌کنند.

بسیاری از شناور‌های ایرانی، استیجاری هستند
کد خبر: 357329
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۰۹:۴۲:۰۶

اعتمادآنلاین| مسعود پل‌مه دبیر انجمن کشتیرانی ، با بیان اینکه در عرصه دریا سرمایه‌گذاری در حوزه کشتی و کشتیرانی بسیار متفاوت‌تر از سایر حوزه‌های اقتصادی است، گفت: سرمایه‌گذاری در این حوزه به معنای آن نیست که سرمایه‌گذاران کشتی ملکی داشته باشند بلکه بخش قابل توجهی از ناوگان‌های حوزه دریایی شناور‌های استیجاری هستند که در انواع مختلف خود و برای فعالیت‌های سفری چارتر می‌شوند.

او ادامه داد: در حوزه‌های استیجاری بانک‌ها توانمندی لازم برای اعطای تسهیلات برای خرید و یا ساخت کشتی‌ها را ندارند به همین دلیل بخش خصوصی به سبک و سیاق خود اقدام به اعطای تسهیلات برای اجاره کردن کشتی‌ها می‌کنند که این اقدام با توجه به افزایش تحریم در حوزه دریایی در یک سال گذشته به اوج خود رسیده است.

دبیر انجمن کشتیرانی با بیان اینکه مدیریت کامل و هوشمندانه باعث شده که تمامی نیاز‌های وارداتی و صادراتی را بتوانیم از طریق آب راه‌ها اجرا کنیم، افزود: خوشبختانه با وجود تحریم‌های سنگین تا به امروز هیچ مشکلی از لحاظ تأمین مایحتاج کالا‌های واسطه‌ای و همچنین مواد اولیه نداشته‌ایم.


او تأکید کرد: شناور‌ها بر اساس نوع کاربری محدوده‌های جغرافیایی خود فعالیت می‌کنند به همین دلیل برخی از کشتی‌ها و شناور‌هایی که بالای 5 هزار تن هستند و فعالیت‌ آن‌ها بیش از سایر شناور‌هاست را نباید به عنوان فرسوده در نظر بگیریم بلکه بسیاری از شناور‌ها با پرچم ایران از طریق مدیریت‌های صحیح و برنامه‌ریزی‌های کامل جزء شناور‌های فعال این بخش به شمار می‌روند.

دبیر انجمن کشتیرانی تأکید کرد: تمامی شناور‌هایی که زیر پرچم ایران هستند از استاندارد‌های بالایی برخوردارند و هیچ کدام از آن‌ها به عنوان شناور فرسوده محسوب نمی‌شوند.

پل مه تصریح کرد: برای بهبود و ارتقای وضعیت حمل ونقل دریایی باید با توجه به بخش خصوصی و اولویت قرار دادن نیازهای این بخش از سوی دولت، در پیشبرد اهداف دریایی بیش از پیش تلاش کرد.

مبنع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها