کد خبر: 357407
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مجلس یازدهم شبیه مجلس نهم خواهد شد/ حضور معتدل‌ها در مجلس یازدهم افزایش می‌یابد/ کسی که با پول‌های کثیف وارد مجلس شود، نمی‌تواند نماینده واقعی مردم باشد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: اگر کسی بخواهد با پول‌های کثیف، که بخشی از اقتصاد ما را ناکارآمد و مختل کرده، وارد مجلس شود، با پول حرام وارد شده و مطمئناً نمی‌تواند نماینده واقعی مردم باشد. این فرد حتی قادر نیست نماینده افرادی باشد که با پول‌های آنها وارد مجلس شده است، تا بتواند منویات آنها را پیگیری کند.

مجلس یازدهم شبیه مجلس نهم خواهد شد/ حضور معتدل‌ها در مجلس یازدهم افزایش می‌یابد/ کسی که با پول‌های کثیف وارد مجلس شود، نمی‌تواند نماینده واقعی مردم باشد
کد خبر: 357407
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد کولیوند، نماینده کرج و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، در مورد ترکیب مجلس یازدهم گفت: ترکیب مجلس یازدهم نسبت به مجالس قبل از لحاظ حضور معتدل‌ها بیشتر می‌شود. مردم از 2 جناحی که در کشور تندروی کردند خسته شده‌اند.

او ادامه داد: در مجلس یازدهم مردم بیشتر به دنبال افراد صادق، معتدل و باعلم هستند که بتوانند فضای کشور را از حالت درگیری‌ها و اختلافات متعدد خارج کنند. مجلس ریل‌گذار اصلی کشور است و اگر اسیر درگیری‌ها و اختلافات شود، طبیعتاً نمی‌تواند ریل‌گذاری صحیح انجام دهد. بنابراین به نظر می‌رسد در مجلس آینده مردم به دنبال این هستند که افراد معتدل اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا را به مجلس بفرستند و این افراد بتوانند با همفکری مشکل اصلی کشور را- که اشتغال و معیشت مردم است- حل کنند.

این نماینده با اشاره به این مطلب که مجلس یازدهم شبیه مجلس نهم خواهد شد چرا که نمایندگان در مجلس نهم به دنبال حل مشکلات اساسی مردم بودند، گفت: در ترکیب مجلس نهم نمایندگان بسیار به فکر کشور بودند و قوانین مهمی را در خصوص حل مشکلات کشور تصویب کردند. به نظر می‌رسد در مجلس یازدهم همچون مجلس نهم نمایندگان معتدل از هر 2 جناح با همکاری هم اساسی‌ترین مشکل کشور را به جای دامن زدن به اختلافات حل کنند.

کولیوند، در مورد نقش شورای نگهبان در افزایش مشارکت مردم در انتخابات، گفت: شورای نگهبان وظیفه قانونی خود را باید انجام دهد و اشتباه است که جامعه را در این فضای روانی قرار دهیم که شورای نگهبان می‌خواهد سخت‌گیری کند. شورای نگهبان در هر دوره از انتخابات وظیفه نظارت خود را به انجام رسانده و در دوره یازدهم هم انجام می‌دهد. درست نیست شورای نگهبان را حساس کنیم و موج روانی راه بیندازیم.

در انتخابات مجلس یازدهم شورای نگهبان راحت‌تر می‌تواند به موضوع صلاحیت‌ها رسیدگی کند

او ادامه داد: شورای نگهبان وظیفه‌اش را انجام می‌دهد و در این دوره مجلس- انتخابات مجلس یازدهم- نیز راحت‌تر خواهد بود، چون سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری هم برای انتخابات آمده و در این سیاست‌ها تکالیف تمامی دستگاه‌ها معین است و تکالیف شورای نگهبان هم مشخص شده است. حتی اگر کسی هم رد صلاحیت شود، در سیاست‌های ابلاغی رهبری آمده که شورای نگهبان باید دلایل را کتبی اعلام کند. بنابراین فضا، فضای شک و شبهه نیست و در این دوره از انتخابات شورای نگهبان ساده‌تر و راحت‌تر می‌تواند به موضوع صلاحیت‌ها رسیدگی کند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، درباره ورود پول‌های کثیف به انتخابات، توضیح داد: اگر طرح قانون انتخابات را که در مجلس مطرح شد به تصویب می‌رساندیم، در این طرح بحث شفافیت مالی نمایندگان مجلس را داشتیم که می‌توانست در جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات کمک کند.

کولیوند تاکید کرد: در هر دوره از انتخابات مجلس قبل از انتخابات، فرضیاتی وجود دارد و یک فرضیه ورود پول‌های کثیف به انتخابات است. کسانی که نامزد انتخابات می‌شوند باید مراقبت کنند که اسیر پول‌های کثیف نشوند.

او ادامه داد: اگر کسی بخواهد با پول‌های کثیف، که بخشی از اقتصاد ما را ناکارآمد و مختل کرده، وارد مجلس شود، با پول حرام وارد شده و مطمئناً نمی‌تواند نماینده واقعی مردم باشد. این فرد حتی قادر نیست نماینده افرادی باشد که با پول‌های آنها وارد مجلس شده است، تا بتواند منویات آنها را پیگیری کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها