کد خبر: 357456
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

اصغر سلیمی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

امنیت و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود ندارد/ انتخابات الکترونیکی مانع تقلب و رأی‌های تکراری می‌شود

اصغر سلیمی گفت: امنیت لازم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی وجود ندارد و زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری چنین انتخاباتی آماده نیست، اما می‌توانیم یک گام به جلو برویم و احراز هویت افراد در انتخابات آتی را الکترونیکی انجام دهیم.

امنیت و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود ندارد/ انتخابات الکترونیکی مانع تقلب و رأی‌های تکراری می‌شود
کد خبر: 357456
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اصغر سلیمی، نماینده سمیرم و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با اشاره به لزوم برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، گفت: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در دنیا به 2 شکل است؛ مدل اول به این شکل است که فرد در شعبه اخذ رأی حاضر شود و رأی بدهد، روش دیگر هم به این صورت است که فرد از قبل ثبت‌نام می‌کند و در منزل، اینترنتی، رأی خود را اعلام می‌کند. در حال حاضر برگزاری الکترونیکی انتخابات در کشور به روش اول در حال بررسی است.

او ادامه داد: امنیت لازم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی وجود ندارد و زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری چنین انتخاباتی آماده نیست، اما می‌توانیم یک گام به جلو برویم و احراز هویت افراد در انتخابات آتی را الکترونیکی انجام دهیم.

سلیمی در مورد مشکلات موجود در برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی گفت: آموزش‌های لازم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی داده نشده و مردم هم باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند. همچنین باید زیرساخت‌های مخابراتی مهیا شود. علاوه بر این، کارت هویت ملیِ حدود 10 میلیون نفر هنوز صادر نشده و اثرانگشت آنها تعریف نشده است.

انتخابات الکترونیکی مانع تقلب و رأی‌های تکراری می‌شود

این نماینده مجلس با اشاره به مزایای برگزاری انتخابات به صورت الکتروتیکی تاکید کرد: با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی جلوی تقلب، رأی‌های تکراری و تخلفات قابل پیش‌بینی گرفته می‌شود. همچنین کاغذبازی کمتر می‌شود، سرعت عمل بالا می‌رود و نتایج زودتر اعلام می‌شود و تجمیع آرا راحت‌تر خواهد بود. البته باید امنیت انتخابات الکترونیکی حفظ شود تا مشکلی در سیستم پیش نیاید و آرای یک صندوق یا یک حوزه انتخابیه باطل نشود. که اگر این اتفاقات بیفتد، حقوق کاندیداها از بین می‌رود.

سلیمی در پاسخ این پرسش که آیا احتمال برگزاری انتخابات مجلس یازدهم به صورت الکترونیکی وجود دارد گفت: احتمال دارد انتخابات آتی به صورت الکترونیکی برگزار شود، البته نه به صورت کامل، بلکه تنها احراز هویت‌ها الکترونیکی باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها