کد خبر: 357482
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۱۴:۰۶:۰۴
| |

صمیمی سرپرست فدراسیون جانبازان و معلولان شد

حمید علی صمیمی رییس فدراسیون جانبازان و معلولان پس از استعفا، طی حکمی از سوی وزیر ورزش و جوانان سرپرست این فدراسیون تا زمان برگزاری انتخابات شد.

صمیمی سرپرست فدراسیون جانبازان و معلولان شد
کد خبر: 357482
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۱۴:۰۶:۰۴

اعتمادآنلاین| ‌ حمید علی صمیمی درباره علت استعفای خود از ریاست فدراسیون جانبازان و معلولان اظهار کرد: دلیل خاصی نداشت، بحث ایثارگران مطرح بود که تصمیم گرفتم بعد از 21 ماه خدمت در فدراسیون جانبازان و معلولان دوباره به بنیاد شهید برگردم. البته پیش از حضور در فدراسیون جانبازان و معلولان بیش از 6 سال ریاست بنیاد شهید استان تهران را بر عهده داشتم و رییس کل بنیاد شهید تاکید داشتند که دوباره مسوولیت این حوزه را برعهده بگیرم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بحث کمبود اعتبارات و بی‌توجهی مسوولین وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک در تصمیم‌گیری شما تاثیرگذار بوده است یا خیر؟ گفت: کمبود اعتبارات در هر دستگاهی وجود دارد و در طی مدت 21 ماهی که مسوولیت فدراسیون جانبازان و معلولان را بر عهده داشتم مورد حمایت کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان بودم.

صمیمی درباره تکلیف سرپرستی این فدراسیون خاطرنشان کرد: طی صحبتی که امروز با وزیر ورزش و جوانان درباره استعفای خود از ریاست فدراسیون جانبازان و معلولان داشتم وزیر علیرغم میل باطنی با استعفای من موافقت کرد و مسوولیت سرپرستی فدراسیون را نیز تا زمان برگزاری انتخابات به خود من موکول کرد. به هر صورت تلاش خواهم کرد ضمن پذیرش مسوولیت بنیاد شهید استان تهران، شرایط لازم را نیز برای برگزاری انتخابات فدراسیون تا پایان سال فراهم کنم.

وی پیرامون این پرسش که فعالیت خود را در بنیاد شهید از چه زمانی آغاز خواهید کرد، افزود: من از امروز کار خود را در بنیاد شهید آغاز کردم و تصور می‌کنم با همکاری دبیر و نایب رییس فدراسیون جانبازان و معلولان پس از مشخص شدن شروع ثبت‌نام از کاندیداها، بستر لازم برای برگزاری انتخابات سالم و بدون حاشیه را مهیا کنیم.

رییس پیشین فدراسیون جانبازان و معلولان در پاسخ به این پرسش که چقدر موافق یا مخالف جدا شدن 8 رشته ورزشی از این فدراسیون بودید، اظهار کرد: من مخالف جدا شدن 8 رشته ورزشی جانبازان و معلولان و تحت پوشش قرار گرفتن رشته‌ها توسط فدراسیون‌های تخصصی بودم. این فدراسیون‌ها چون با ورزش معلولان بیگانه هستند دقیقا نمی‌دانند ورزشکاران معلول چه نیازهایی دارند و این مساله آسیب زیادی را به ورزشکاران وارد کرده است. به اعتقاد من قبل از تفکیک این هشت رشته ورزشی باید فرهنگ سازی و بستر سازی لازم صورت می‌گرفت.

وی در پایان گفت: نتایج 8 رشته ورزشی که به فدراسیونهای تخصصی انتقال پیدا کردند به جز پاراتکواندو، بقیه راضی کننده نبوده و 30 ورزشکاری که تحت پوشش فدراسیونهای تخصصی خود قرار گرفتند مرتب نسبت به امکانات و تجهیزات خود اعتراض دارند. البته چندین بار با وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک درباره این انتقال صحبت کردم تا مانع انتقال سایر رشته‌های معلولان به فدراسیونهای تخصصی خود شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها