در ادامه توسعه روابط فرامرزی

آغاز همکاری بورس‌های تهران و شانگ‌های

سند همکاری بین بورس تهران و بورس شانگ‌های به امضای مسئولان این دو بورس رسید.

آغاز همکاری بورس‌های تهران و شانگ‌های
کد خبر: 357508
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۱۴:۴۳:۵۸

اعتمادآنلاین| در ادامه توسعه روابط فرامرزی و برای اجرای گام دیگری از برنامه‌های بین‌المللی‌سازی مصوب هیئت مدیره بورس تهران، یک سند همکاری بین بورس تهران و بورس شانگ‌های به امضای مسئولان این دو بورس رسید.


در مراسم امضای تفاهم نامه که به میزبانی بورس شانگ‌های و همزمان با هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین در این کشور برگزار شد، فرصتی برای مقام‌های مسئول هر دو بورس براِی رایزنی و آشنایی با بازار‌های سرمایه، فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری فراهم آمد؛ ضمن آنکه هیئت ایرانی جلساتی را با تعدادی از واحد‌های بورس شانگ‌های برگزار کرد و موضوعات موردعلاقه طرفین بررسی شد.

از مسئولان بورس میزبان برای بازدید رسمی از بورس تهران دعوت به عمل آمد.


تفاهم نامه امضاشده امکان تبادل تجربه و اطلاعات بین طرفین، برگزاری دوره‌های آموزشی و همکاری در زمینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی، طراحی محصولات از جمله انواع صندوق‌ها و اوراق مشارکت، توسعه زیرساخت‌های معاملاتی و نظارتی، ارتقای ساختار راهبری شرکتی، کنترل‌های داخلی و افشای اطلاعات و همچنین انجام طرح های مطالعاتی مشترک را منطبق بر قوانین هر دو بازار فراهم می‌آورد.


همچنین، پس از مراسم امضای سند همکاری، و به دعوت شرکت سپرده‌گذاری چین، نشستی با مقامات این موسسه انجام شد و طی آن گزارشی از قابلیت‌ها و سازوکار‌های پس از معاملات به هیئت ایرانی داده شد و برای همکاری با بازار سرمایه ایران اعلام آمادگی شد.


بورس شانگ‌های اخیرا موزه‌ای را از مستندات و آثار تاریخی فعالیت بورس در این کشور به همراه اشیای اهدایی سایر بازارها، از جمله نشان و هدیه بورس تهران راه‌اندازی کرده است؛ مسئولان بورس تهران برای آشنایی با فعالیت‌های ترویج فرهنگ سرمایه گذاری در چین و توسعه آن در کشور از این موزه هم بازدیدی انجام دادند.


بورس شانگ‌های با ارزش بیش از چهار و نیم تریلیون دلار (اکتبر 2019) بزرگ‌ترین بازار اوراق بهادار چین و چهارمین بورس بزرگ دنیا پس از نیویورک، نزدک و گروه بورس ژاپن است.


حدود 1600 شرکت در این بورس پذیرفته شده است، و گردش ماهانه معاملات سهام آن‌ها به طور متوسط در سال گذشته حدود 500 میلیارد دلار برآورد می‌شود.


در نیمه نخست سال جاری میلادی، تعداد 27 عرضه اولیه (بیش از 5 درصد کل عرضه‌ها در بورس‌های جهانی) به ارزش حدود 5 میلیارد دلار در بورس شانگ‌های صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها