کد خبر: 357509
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۳:۵۲:۰۰
| |

با حضور نمایندگان تهران در مجلس:

نشست بررسی طرح جدایی ری از تهران برگزار شد

نشست بررسی طرح جدایی ری از تهران با حضور نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای شهر تهران و رییس شورای عالی استان‌ها در مجلس برگزار شد.

نشست بررسی طرح جدایی ری از تهران برگزار شد
کد خبر: 357509
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۳:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران در مجلس، در نشست بررسی طرح جدایی ری از تهران گفت: موضع ما این بوده که اگر منافع شهرستان ری ایجاب می‌کند این طرح را پیگیری کنیم.

او در ادامه نیز اظهار داشت ظاهرا جدایی ری از تهران نیازمند حکم قانونی است زیرا ری و تهران با صراحت قانونی یکی شده‌اند.


سیده فاطمه ذوالقدر دیگر نماینده تهران نیز در این جلسه بر ضرورت پیگیری خواسته و در نظر گرفتن مطالبات مردم در این خصوص تاکید کرد.

مرتضی الویری رییس شورای عالی استان‌ها نیز در این نشست ضمن اعلام مخالفت این شورا با اشاره به طرح مخالفت ری از تهران گفت: یکی از دلایل مخالفت ما یکپارچگی مدیریت شهری است بسیاری از آیتم‌هایی که در یک مجموعه افراد با هم زندگی می‌کنند قابل تفکیک نیست و از نظر سیاست‌گذاری و اجرا پیوستگی دارد و سیاست‌های دوگانه و چندگانه می‌تواند در آن مشکل آفرین باشد.


محمد محمودی شاهنشین مسئول کمیته تقسیمات کشوری کمیسیون شوراها با بیان این‌که پیشنهاد مسکوت ماندن این طرح را دارد یادآور شد: وزارت کشور به صراحت مخالف این طرح است و دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت‌های آب و فاضلاب و ثبت املاک می‌گویند که مرز اتوبان آزادگان قابل تفکیک ثبتی نیست.


اسماعیل راد سرپرست فرمانداری ری اظهارداشت ری تنها شهرستانی است که مرکز شهرستان ندارد در حالی که امنیت شهرستان و مسائل امنیتی ایجاب می‌کند که مدیریت واحد در ری شکل بگیرد.


محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت که جدایی ری از تهران جز افزایش هزینه سودی برای شهرری ندارد.


در نهایت مقرر شد طرح جدایی ری از تهران در جلسه مجمع 51 نفره مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها