کد خبر: 357519
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

محمدرضا بادامچی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

برخی از تازه به دوران رسیده‌ها با تعیین سکه زیاد حرمت مهریه را از بین برده‌اند/ به جای مهریه سنگین بین زوج‌ها اعتمادسازی کنیم/ پذیرفتن تساوی و حقوق برابر زن و مرد در زمان عقد مشکل مهریه را حل می‌کند

محمد بادامچی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، درباره حذف ضمانت اجرایی زندان برای مهریه گفت: بهتر است پیش از پرداختن به موضوع مهریه، بین طرفین اعتمادسازی کنیم. برخی افراد از همان آغاز زندگی بر سر مهریه متعارف توافق می‌کنند که آورده‌شان مشترک باشد و از همان ابتدا تساوی حقوق را می‌پذیرند که منجر به استحکام بنیان خانواده می‌شود.

برخی از تازه به دوران رسیده‌ها با تعیین سکه زیاد حرمت مهریه را از بین برده‌اند/ به جای مهریه سنگین بین زوج‌ها اعتمادسازی کنیم/ پذیرفتن تساوی و حقوق برابر زن و مرد در زمان عقد مشکل مهریه را حل می‌کند
کد خبر: 357519
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدرضا بادامچی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، در واکنش به حذف زندان برای نپرداختن مهریه و برداشتن ضمانت اجرایی آن در کارگروه کمیسیون قضایی مجلس گفت: قبل از موضوع مهریه باید بتوانیم بین طرفین اعتمادسازی کنیم و این اعتمادسازی به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ما بستگی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اعتمادسازی خیلی محکم‌تر از موضوع مهریه است. متاسفانه ما با سیاست‌گذاری غلط نتوانسته‌ایم این اعتماد را در جامعه خلق کنیم.

بادامچی با اشاره به تعیین مهریه‌های سنگینی که طی چند سال گذشته باب شده است توضیح داد: متاسفانه طی چند سال اخیر تعیین مهریه‌های سنگین و خارج از عرف مشکلاتی برای زوج‌ها ایجاد کرد و با بالا رفتن قیمت سکه زمینه سوءاستفاده برخی افراد باز شد و توانستند با این رفتارهای خارج از عرف فضای جامعه را به هم بریزند که نیاز به اصلاح داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: برخی از افراد تازه به دوران رسیده با تعیین مهریه‌های سنگین، مثلاً سکه طلا به تعداد تاریخ تولدشان، موضوع مهریه را بی‌حرمت کردند.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: در عین حال نباید طوری عمل کنیم که مهریه کامل برداشته شود، بلکه باید در حد متعارف و معقول و با توجه به میزان درآمد زوج وجود تعیین شود و فرد بتواند در حد توانش آن را پرداخت کند.

بادامچی «توافقات جدید بین زوج‌های جوان در زمان عقدشان» را اقدامی خوب توصیف کرد و گفت: اتفاق خوبی که اخیراً بین برخی زوج‌های جوان رخ داده این است که از همان ابتدا امضا و توافق می‌کنند که مهریه‌ای متعارف داشته باشند و آورده‌ها و پس‌اندازشان در زندگی مشترک باشد.

او افزود: آنها از همان آغاز شروع زندگی مشترک‌شان تساوی و برابری حقوق را می‌پذیرند که لازم و ضروری است و در ایجاد اعتماد و استحکام زندگی مشترک آنها مفید و تاثیرگذار خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: اعتمادسازی افراد بر اساس گفته‌ها و سیاست‌گذاری‌های درست صورت می‌گیرد و باید بتوانیم گام مثبتی در این راستا برداریم، نه اینکه با راه‌اندازی کارگاه‌های آموزش چندهمسری به طور کلی بنیان خانواده ایرانی را هدف قرار دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها