کد خبر: 357524
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۱۵:۱۳:۰۶
| |

گاردین: آیا «هیلاری کلینتون» قصد ورود به کاخ سفید را دارد؟

برگزاری تور معرفی کتاب زندگینامه در شهرهای مختلف، مصاحبه‌های بی‌شمار تلویزیونی، نبرد سیاسی با کاندیدای اصلی دموکرات‌ها و البته دونالد ترامپ و بسیاری دیگر از تلاش‌ها، اقداماتی هستند که هیلاری کلینتون اخیرا و درست یک سال پیش از برگزاری انتخابات بعدی ریاست جمهوری ایالات متحده انجام می‌دهد.

گاردین: آیا «هیلاری کلینتون» قصد ورود به کاخ سفید را دارد؟
کد خبر: 357524
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۱۵:۱۳:۰۶

اعتمادآنلاین| برگزاری تور معرفی کتاب زندگینامه در شهرهای مختلف، مصاحبه‌های بی‌شمار تلویزیونی، نبرد سیاسی با کاندیدای اصلی دموکرات‌ها و البته دونالد ترامپ و بسیاری دیگر از تلاش‌ها، اقداماتی هستند که هیلاری کلینتون اخیرا و درست یک سال پیش از برگزاری انتخابات بعدی ریاست جمهوری ایالات متحده انجام می‌دهد. به نظر می رسد همه این اقدامات، مقدمات یک کارزار و یک کمپین است، اما این یک کمپین رسمی نیست. حداقل، نه تا آنجا که ما می‌دانیم.

فعالیت‌های اخیر هیلاری کلینتون، همراه با گزارش‌هایی مبنی بر این که دموکرات‌ها کاندیدای مناسبی را پیدا نکرده‌اند، باعث شده است که یک مسابقه مشابه با کارزار انتخاباتی ایالات متحده در سال 2016 در ذهن همه علاقه‌مندان به اخبار سیاسی شکل بگیرد.

این احساس که اتفاق عجیبی در جریان است از چند هفته پیش آغاز شد. درست زمانی که وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده؛ هیلاری کلینتون تصمیم گرفت برای کتاب جدید خود تور بین ایالتی برگزار کند که شامل رویدادها، سخنرانی‌ها و حضور در تلویزیون بود.کلینتون، 72 ساله، که در در رقابتی نفسگیر(در انتخابات پیشین ریاست جمهوری ایالات متحده) از دونالد ترامپ شکست خورد این روزها در توئیتر نیز از همیشه پرکارتر و صریح تر شده است. در 25 سپتامبر، پس از افشاگری درباره تماس ترامپ با رئیس جمهور اوکراین، او نوشت: رئیس‌جمهور ایالات متحده به کشور ما خیانت کرده است. او برای چیزهایی که ما را محکم و آزاد نگه می دارد، یک خطر آشکار است. من از استیضاح حمایت می کنم.

30 سپتامبر، کلینتون توئیت کرد: رئیس جمهور یک گردباد فاسد انسانی است. در 8 اکتبر، هنگامی که ترامپ پیشنهاد کرد کلینتون باید وارد انتخابات ریاست جمهوری شود، او پاسخ داد: مرا وسوسه نکنید. کار خود را انجام دهید. اما شاید از همه عجیب تر این باشد که کلینتون نسبت به دموکرات‌ها هم نقادانه برخورد می کند و به نظر می رسد حمایت آنان را لازم نمی بیند. او در یک مصاحبه جدید گفت: روسیه به یکی از افرادی که هم اکنون در جمع کاندیداهای دموکرات‌ها است امید دارد و مایل است او در عرصه سیاست ما پیروز باشد این سخنان هیلاری فورا بازتاب پیدا کرد و به طور گسترده فرض بر این بود که مرجع این سخنان تولسی گابارد، نماینده کنگره از حزب دموکرات بوده است.

افزون بر اینها کلینتون روابط خود را با مقامات عالی سیاسی و مردم به خوبی حفظ کرده است. او طی هفته جاری و در جریان بازگشت از تور کتاب خود با مقام عالی دادگستری؛ روت بدر گینزبورگ در مرکز حقوقی دانشگاه جورج تاون در واشنگتن دیدار کرد. جالب این که تشویقی بسیار طولانی و بلند از تماشاچیان و حاضران این مراسم دریافت کرد. برخلاف همسرش؛بیل کلینتون، هیلاری بین مردم همچنان محبوبیت خود را به عنوان یک چهره دموکرات حفظ کرده است.

کلینتون در گفتگو با دانشجویان رشته حقوق، با شوخ طبعی و آرامشی مثال زدنی برخورد کرد و موفق شد یک گفتگوی صمیمی رقم بزند. با همه اینها برخی معتقدند این رفتارهای کلینتون همگی ناشی از یک تلاش هوشمندانه و آگاهانه برای تبلیغ کتابش است. اما برخی دیگر معتقدند هیلاری کلینتون واقعا نسبت به کاندیداهای دموکرات فعلی شرایطی ایده‌آل‌تر دارد. جان زوگبی، یک نظریه پردازحزب دموکرات در این خصوص می‌گوید: هیچکدام از آنها (کاندیداها) از افرادی نیستند که شما آنها را الهام بخش بدانید. درواقع امتیازات مدعیان برجسته ای مثل جو بایدن، الیزابت وارن، برنی سندرز چندان تفاوتی ندارد.

فرانک برونی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی در نیویورک تایمز، ماه گذشته در مورد کاندیدهای دموکرات نوشت: برخی از آنها بسیار قدرتمند اما همزمان بسیار ضعیف هستند. این داستان اولیه دموکرات ها است که نامزدهای پیشرو آنها اغلب نقاط ضعفی جدی دارند و من نمی دانم آیا آمریکایی ها می توانند برای تغییر دادن رئیس جمهور فعلی خود(دونالد ترامپ) به آنها اعتماد کنند یا خیر.

شاید به همین دلیل باشد که این روزها از هیلاری کلینتون تا میشل اوباما به عنوان چهره‌های جایگزین کاندیداهای فعلی دموکرات مطرح می‌شوند. جالب است بدانید در جدید ترین نظر سنجی فاکس نیوز که شامل هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ است. کلینتون 43٪ و ترامپ 41٪ رای را به خود اختصاص داده‌اند. برخی معتقدند اگر کاندیداتوری بایدن از بین برود یک مسیر جدید برای کلینتون باز می‌شود.

اما چنین سناریویی بسیار بعید است. درواقع اگر بایدن پرچم دار دموکرات‌ها شود و شکست بخورد، به همین دلایل پرچمداری هیلاری نیز نمی‌تواند با موفقیت روبه‌رو شود. درواقع هیلاری به علت سن بالا و برخی مشکلات سلامتی در مظن فشار قرار دارد و شاید روی همین اصول نیز از میدان رقابت کنار زده شود.

باب شوم؛ استراتژیست دموکراتیک و مشاور در کارزارهای جان کری می گوید: من فکر نمی کنم که او این کار را انجام دهد و فکر نمی کنم که او الزامی برای کاندید شدن داشته باشد. کاندید شدن هیلاری بیش از آنکه سودمند باشد تفرقه‌افکن و مخرب است.او انتخابات را در سال 2016 واگذار کرد و در نتیجه دلیلی ندارد بار دیگر وارد کارزاری شود که یک بار در آن شکست خورده است.

شوم در پاسخ به این سؤال که آیا نگرانی دموکرات‌ها برای یافتن نامزد مناسب به جایی می‌رسد یا خیر، پاسخ داد: معتقدم کاندیداهای فعلی هیچ یک اصلی‌ترین کاندیدای حزب نیستند و باید صبور بود.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها