کد خبر: 357525
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۱۵:۱۳:۴۰
| |

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد؛

افزایش میزان حضور زنان در پست‌های مدیریتی از 13.8 درصد در سال 96 به 18.6 در سال 98/ در جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی برای پیشرفت زنان وجود ندارد

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از افزایش میزان حضور زنان در پست‌های مدیریتی از 13.8 درصد در سال 96 به 18.6 در سال 98 خبر داد.

افزایش میزان حضور زنان در پست‌های مدیریتی از 13.8 درصد در سال 96 به 18.6 در سال 98/ در جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی برای پیشرفت زنان وجود ندارد
کد خبر: 357525
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۱۵:۱۳:۴۰

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در جلسه دیدار با دختران برگزیده المپیادی با بیان این که روز دانش آموز با تاریخ و هویت ایران پیوند خورده است، گفت: هویت و تاریخ ایران تمدن ساز است و ریشه‌های فرهنگی ما به آن وابسته است، به طوری که باید از این ریشه‌های تاریخی و فرهنگی به خوبی مراقبت کنیم.

وی در ادامه ضمن تبریک روز دانش آموز به تاریخچه این روز اشاره کرد و گفت: در 13 آبان‌ ماه سال 57 رژیم پهلوی علیه مردم سلاح برداشت و تعداد زیادی از معترضان که دانش آموزان نیز بین آنها بودند به شهادت رسیدند، این اقدامات همگی با حمایت دولت‌های خارجی به ویژه آمریکا صورت می‌گرفت. همچنین بار دیگر در 13 آبان سال 57 نیز 400 دانشجوی نخبه دانشگاه تهران که نگران توطئه‌های خارجی بودند بار دیگر لانه جاسوسی را تسخیر کردند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که پیش از انقلاب اسلامی و در دوران رژیم پهلوی 38 درصد از دختران مقطع ابتدایی به مدرسه دسترسی نداشتند اظهار کرد: این رقم در حال حاضر تنها به 4 درصد می‌رسد که این کودکان نیز عمدتا در مناطق مرزی و از جمله مهاجران هستند. همچنین سال‌هاست که 60 درصد از قبول شدگان کنکور را دختران تشکیل می‌دهند و آنها به غیر از رشته‌های مهندسی در همه شاخه‌های دیگر حرف اول را می‌زنند.

ابتکار در ادامه افزود: در واقع 13 آبان نگرانی دانش‌آموزان و دانشجویان از فضای ناامنی، ترور و فقر بود تا این شرایط در ایران به وقوع نپیوندند. در حال حاضر باید دید که کودکان یمنی چگونه کشته می‌شوند؟ و براساس آخرین اعلام سازمان ملل صد هزار کودک یمنی بر اثر جنگ و گرسنگی کشته شده‌اند.

وی با اشاره به این که در حوزه دسترسی‌های زنان و دختران بخش زیادی از مسیر طی شده و مسیر زیادی نیز در پیش است تصریح کرد: با این وجود با تلاش‌های صورت گرفته از تحقیقات فاصله گرفته و به نسبت به نقطه و وضعیت بهتری رسیده‌ایم البته ما به این دستاوردها بسنده نمی‌کنیم و راضی نمی‌شویم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اهمیت رشد اعتماد به نفس و خودباوری در دختران و زنان تصریح کرد: دستیابی به اعتماد به نفس و توانمندی‌های وابسته به این مهارت که در ارتباط با خداوند و اتکا به قدرت الهی به دست می‌آید سرمنشاء همه خوبی‌های عالم است. نباید فراموش کنیم که دین نه برای سختگیری و ایراد گرفتن آمده است بلکه دین آمده است تا انسان‌ها را از دردها و رنج‌های عالم رها کند و انسان‌ها بتوانند به رشد و تعالی دست پیدا کنند.

ابتکار با بیان این که هیچ محدودیتی در جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت زنان و مردان وجود ندارد تصریح کرد: اگر اصول و چارچوبی نیز تعریف می‌شود به این دلیل است تا آسیب‌ها به حداقل برسد. امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز تاکید داشتند محدودیتی برای زنان وجود ندارد و اگر حدودی نیز تعریف می‌شود به دنبال ریل گذاری مناسب به سمت پیشرفت است.

ابتکار با بیان این که زنان باید بتوانند در عرصه‌های اجرای مدیریتی فعالیت کنند و به موفقیت‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دست پیدا کنند گفت: در حال حاضر این فرصت‌ها برای دختران فراهم است. یکی از هدف گذاری‌های رئیس جمهور تا پایان دولت دوازدهم این بوده که حداقل 30 درصد از فرصت‌های مدیریتی در اختیار زنان قرار گیرد؛ با سیاستگذاری‌های اتفاق افتاده نیز میزان حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی از 13.8 درصد در سال 96 به 18.6 درصد در سال 98 رسیده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها