جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تلاش می‌کنیم جلوی روند غیرقانونی اعترافات تلویزیونی را بگیریم/ نباید جزای اعتراف تلویزیونی بر مجازات متهم اضافه شود/ متهم هم حق و حقوقی دارد/ اعترافات باید با مجوز و حکم دادگاه پخش شود/ پخش اعترافات تلویزیونی مجوز دادگاه را نداشته‌ است/ افراد بازداشت‌شده

غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس، با اشاره به اعلام وصول طرح ممنوعیت اعترافات تلویزیونی در مجلس گفت: از آنجا که متهم هم حق و حقوقی دارد و اعترافات باید با حکم دادگاه باشد، مستنداتی وجود دارد که این اعترافات مجوز نداشته‌اند. تلاش می‌کنیم جلوی این روند غیرشرعی، غیرقانونی و غیراخلاقی را بگیریم.

تلاش می‌کنیم جلوی روند غیرقانونی اعترافات تلویزیونی را بگیریم/ نباید جزای اعتراف تلویزیونی بر مجازات متهم اضافه شود/ متهم هم حق و حقوقی دارد/ اعترافات باید با مجوز و حکم دادگاه پخش شود/ پخش اعترافات تلویزیونی مجوز دادگاه را نداشته‌ است/ افراد بازداشت‌شده
کد خبر: 357556
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با اشاره به اعلام وصول طرح ممنوعیت اعترافات تلویزیونی از سوی هیات‌رئیسه مجلس گفت: اعترافات تلویزیونی باید با حکم باشد، اما متاسفانه سوابقی در دست است که برخی از این اعترافات صورت گرفته و پخش آن از صداوسیما بدون مجوز و حکم بوده و بعداً هم این اعترافات تکذیب شده است.

عضو هیات‌رئیسه فراکسیون مستقلین مجلس دهم ادامه داد: این کار نشان می‌دهد این افراد در آن شرایط برای اینکه بتوانند از شرایط پیش‌آمده و مخمصه فرار کنند، حاضرند هر چیزی بگویند و به هر موضوعی اعتراف کنند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به برنامه اعترافات تروریست‌های شهدای هسته‌ای، که از صداوسیما با تبلیغات وسیع پخش شد، گفت: پخش برنامه تلخ اعترافات تروریست‌های هسته‌ای از سوی صداوسیما، که بعداً مشخص شد صحت نداشته و این افراد بی‌گناه بوده‌اند، حقوق شهدای هسته‌ای را تا حد زیادی از بین برد و به آن ضربه زد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنابراین برای حفظ آبروی اشخاص، و اینکه بالاخره اگر کسی جرمی مرتکب می‌شود جزایش را می‌بیند، نباید با اعتراف در تلویزیون جزای مضاعفی را به او تحمیل کرد که از نظر حقوقی اشکال دارد.

این نماینده دور دهم مجلس توضیح داد: اینکه گفته شود شخص متهم در جایی بنشیند و مطالبی را بگوید و به اصطلاح اعتراف کند، اشکال دارد. این جزا نباید به جزای او اضافه شود آن هم بدون اینکه در حکم قانونی او آمده باشد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به اعلام وصول طرح ممنوعیت اعترافات تلویزیونی از سوی هیات‌رئیسه مجلس گفت: برخی از نمایندگان مجلس اصرار دارند این روند پخش اعترافات تلویزیونی را، که هیچ وجاهت قانونی‌ای ندارد و اخلاقی و اسلامی و دینی نیست، حذف کنند.

نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس، در پاسخ اینکه چقدر احتمال دارد این طرح در صحن علنی تصویب شود، گفت: از آنجا که حتی مجرم هم دارای حقوقی است، برای اینکه شخصیتش جلوی خانواده و اطرافیانش حفظ شود، تلاش می‌کنیم این طرح در صحن مجلس رأی بیاورد تا جلوی این روند غیراخلاقی و غیرقانونی را بگیریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها