غاز عملیات شمع کوبی اسکله 50 میلیون یورویی نفتی حرا قشم / اشتغال و صادرات مهمترین ماموریت مناطق آزاد کشورند

مدیرعامل هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد گفت: عملیات کوبش 230 شمع در اسکله نفتی 50 میلیون یوریی حرا قشم تا 100 روز آینده به پایان می رسد.

غاز عملیات شمع کوبی اسکله 50 میلیون یورویی نفتی حرا قشم / اشتغال و صادرات مهمترین ماموریت مناطق آزاد کشورند
کد خبر: 357564
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۱۶:۲۳:۵۹

اعتمادآنلاین| سید مهدی میرمعزی روز یکشنبه در آئین آغاز عملیات شمع کوبی این اسکله، اعلام کرد: نفت خام فوق سنگین مورد نیاز پارس بهین پالایش قشم از میادین نفتی سروش و نوروز توسط کشتی های 70 و 35 هزار تنی در این اسکله تخلیه می شود.


وی با اعلام اینکه مشتقات نفتی تامین شده در شرکت پارس بهین پالایش قشم شامل قیر و گازوئیل نیز از اسکله نفتی حرا صادر خواهد شد، افزود: انتقال آب مورد نیاز شرکت پارس بهین پالایش و نیروگاه قشم مولد هم از طریق این اسکله نفتی انجام می شود.


مدیرعامل هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد گفت: این هلدینگ در بخش پالایشگاه، اسکله و تامین اولیه آب، بخار و برق (یوتیلیتی) 250 میلیون یورو سرمایه گذاری کرده است.
وی با تاکید بر اینکه 100 میلیون یورو هم برای ایجاد بزرگترین نیروگاه برقی قشم (500 مگاواتی) سرمایه گذاری شده است، افزود: مجموعه سه گانه نیروگاه قشم مولد، پارس بهین پالایش قشم و اسکله نفتی حرا با 350 میلیون یورو در این جزیره به بهره برداری می رسد.


میرمعزی یادآور شد: نخستین مرحله نفت گیری مخازن پالایشگاه قشم خرداد ماه سال 99 از طریق اسکله نفتی حرا آماده می شود و پیش بینی می شود شهریور ماه همان سال نخستین محموله مشتقات نفتی شرکت پارس بهین پالایش قشم هم از طریق این اسکله نفتی صادر شود.


او اظهار کرد: با تکمیل پروژه اسکله نفتی حرا، کشتی های 70، 35، 7 و 5 هزار تنی به طور همزمان می توانند برای تخلیه و بارگیری نفت فوق سنگین و مشتقات نفتی در این اسکله پهلوگیری کنند.

اشتغال و صادرات مهمترین ماموریت مناطق آزاد کشورند


رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از فراهم کردن فرصت های اشتغال پایدار و تولید محصولات صادرات محور به عنوان دو ماموریت مهم ایجاد مناطق آزاد در کشور نام برد.


حمید رضا مومنی گفت: سرمایه گذاری350 میلیون یورویی هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد در قشم و اجرای چندین طرح دیگر حوزه های نفت و انرژی که به سرعت در جزیره قشم در حال اجرا است، ما را به اهداف ماموریت های محوله نزدیک تر می کند.


وی با اشاره به عملیات کوبش شمع در اسکله نفتی حرا، افزود: آماده سازی این اسکله و صادرات مشتقات نفتی از قشم، آغازی برای توسعه فعالیت های نفت، گاز و پتروشیمی در این منطقه محسوب می شود.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه 17 میدان هیدروکربنیک در اطراف این منطقه وجود دارد، گفت: هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد با بهره برداری از سه پروژه نیروگاه قشم مولد، پارس بهین پالایش قشم و اسکله نفتی حرا در سال آینده در حقیقت قله توسعه صنایع نفتی جزیره قشم را فتح خواهد کرد.


شایان ذکر است، عملیات شمع کوبی اسکله نفتی حرا قشم روز یکشنبه 12 آبان ماه با حضور مسئولان هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و تنی چند از مدیران این سازمان آغاز شد.


جزیره قشم با داشتن ظرفیت های فراوان نفت و گاز در جنوب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها