حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات با رأی‌های حداقلی باعث افزایش جمعیت خاموش خواهد شد/ جایگاه شورای نگهبان جایگاهی پدری است نه برادری/ برای نظام برگزاری یک انتخابات پرشور از اهمیت بالایی برخودار است/ اصلاح‌طلب و اصولگرا، همه باید به قانون برگردیم

حسین کمالی گفت: سرد بودن انتخابات، که به ثبت رأی‌های حداقلی منجر خواهد شد، به طور ملموسی باعث افزایش جمعیت خاموش و بیشتر شدن تعداد ناراضی‌ها خواهد شد. در چنین شرایطی هر گروه یا نهادی که به انتخابات ضربه بزند، حتماً از جانب افکار عمومی محکوم و حاشیه‌نشین خواهد شد.

انتخابات با رأی‌های حداقلی باعث افزایش جمعیت خاموش خواهد شد/ جایگاه شورای نگهبان جایگاهی پدری است نه برادری/ برای نظام برگزاری یک انتخابات پرشور از اهمیت بالایی برخودار است/ اصلاح‌طلب و اصولگرا، همه باید به قانون برگردیم
کد خبر: 357571
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس یازدهم گفت: شورای نگهبان با تجدیدنظر در نوع تعیین صلاحیت‌ها شرایط لازم را برای برگزاری انتخاباتی فراهم کند.

حسین کمالی در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین، با تاکید بر اینکه نظام به انتخابات پرشور احتیاج دارد، توضیح داد: جریان اصلاحات از هر لحاظ آمادگی حضور در انتخابات را دارد تا وظیفه‌اش را در قبال نظام انجام دهد. اما مشکل این است که شورای نگهبان که اساساً وظیفه نظارت بر دولت و سایر نهادها را دارد،‌ اقدام‌هایی فراقانونی انجام می‌دهد. در واقع این شورا باید صلاحیت افراد را تایید کند، نه اینکه بخواهد افراد را به طور فله‌ای رد کند. کسانی رد صلاحیت می‌شوند که از دادگاه صالح حکمی مبنی بر ممنوعیت در کارها داشته باشند.

عضو سابق شورای عالی اصلاحات همچنین گفت: چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا، همه باید به قانون برگردیم. به همین دلیل اصلاح‌طلبان همه را به قانون دعوت می‌کنند تا انتخاباتی تاثیرگذار در پرونده پرافتخار جمهوری اسلامی به ثبت برسانیم. به همین دلیل تاکید می‌کنم همه باید تلاش‌هایشان را در شرایطی پیگیری کنند که از چارچوب قانون خارج نشوند.

کمالی ادامه داد:‌ جایگاه شورای نگهبان جایگاهی پدری است نه برادری. به همین دلیل اعضای محترم این شورا به هیچ‌ وجه نباید به منازعات سیاسی ورود کنند و احیاناً دخالتی داشته باشند. در واقع مسئولیت مهم شورای نگهبان رفع ظلم از مظلوم است. نه اینکه مثلاً در انتخابات ریاست‌جمهوری 6 نفر را تعیین کنند تا مردم به یکی از آنها رأی بدهند. یا در انتخابات مجلس 2 هزار نفر را به عنوان کاندیدا معرفی کنند تا 200 نفرشان نماینده مجلس شوند.

این فعال اصلاح‌طلب تاکید کرد: کشور در شرایط سختی قرار دارد و به همین دلیل برای نظام برگزاری یک انتخابات پرشور از اهمیت بالایی برخوردار است. دقیقاً به همین دلیل نهادهای حاکمیتی باید با در نظر گرفتن مقطع حساس فعلی هر کاری لازم است انجام بدهند تا مردم انگیزه رأی دادن پیدا کنند.

حسین کمالی در پایان سخنانش گفت: سرد بودن انتخابات، که به ثبت رأی‌های حداقلی منجر خواهد شد، به طور ملموسی باعث افزایش جمعیت خاموش و بیشتر شدن تعداد ناراضی‌ها خواهد شد. در چنین شرایطی هر گروه یا نهادی که به انتخابات ضربه بزند، حتماً از جانب افکار عمومی محکوم و حاشیه‌نشین خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها