کد خبر: 357660
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۰:۲۶:۳۴
| |

شیخ ​تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر:

محاصره ظالمانه قطر ادامه دارد/ گفتگو راهکار مشکلات منطقه است/ عادی‌سازی روابط با اسرائیل بدون حل مساله فلسطین سراب است

شیخ ​تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، امروز(سه شنبه) در سخنانی گفت، به رغم همه ادعاها، محاصره ظالمانه با اقدامات نامشروع خود ادامه دارد.

محاصره ظالمانه قطر ادامه دارد/ گفتگو راهکار مشکلات منطقه است/ عادی‌سازی روابط با اسرائیل بدون حل مساله فلسطین سراب است
کد خبر: 357660
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۰:۲۶:۳۴

اعتمادآنلاین| شیخ ​تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، امروز طی سخنرانی در جلسه افتتاحیه دور جدید پارلمان این کشور گفت: محاصره، مقاومت و ایستادگی ما را بیشتر کرد و از پیامدهای منفی آن عبور کردیم. همچنین به رغم محاصره، پیشرفت چشمگیری را در اوضاع اقتصادی قطر رقم زدیم.

وی گفت: کسری شدید در بودجه سال گذشته امسال تبدیل به بودجه مازاد شد و ما برای تحقق جهش کمی و کیفی در تولید گاز مایع در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.

امیر قطر تاکید کرد، قطر از زمان آغاز بحران آمادگی خود را برای گفتگو جهت حل و فصل اختلافات با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و در چارچوب منشور آن که متشکل از چهار رکن است اعلام کرده که این چهار رکن شامل احترام متقابل، منافع مشترک، عدم مداخله در سیاست خارجه و نیز عدم مداخله در امور داخلی کشورها می‌شود.

وی بر لزوم ایجاد راهکار سیاسی برای بحران یمن و کمک به یمنی‌ها بدون مداخله خارجی تاکید کرد و گفت: ادامه نزاع در یمن تهدید مستقیمی برای امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی است. از همه طرف‌ها می‌خواهیم که منافع والای ملت برادر یمن را بر هر چیز دیگری ترجیح دهند و این کشور را از درد و رنج بیشتر دور کنند.

وی افزود، تحولات پر شتاب و خطرناک منطقه ما را به گفتگو به عنوان راهکار همه مشکلات فرا می‌خواند.

امیر قطر عنوان کرد، قطر از همه نیروهای تاثیر گذار در جامعه بین‌المللی می‌خواهد که برای ایجاد شرایط مناسب جهت از سرگیری راهکار سیاسی بر اساس طرح خلیج فارس و نتایج گفتگوی ملی بدون مداخله خارجی تلاش کنند تا آرمان‌های ملت برادر یمن در برقراری امنیت و ثبات محقق شود.

وی در این سخنرانی گفت، نشست‌های سازمان ملل فرصتی برای یادآوری لزوم تحقق صلح به جامعه جهانی بود.

تمیم بن حمد آل ثانی افزود، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بدون راهکار عادلانه برای مسئله فلسطینی سراب محض است.صلح در منطقه خاورمیانه جز با حل و فصل مسئله فلسطین محقق نمی‌شود.

امیر قطر همچنین بر رویکرد ثابت کشورش در ایجاد راهکار مسالمت آمیزی که ضامن وحدت و حاکمیت سوریه است، تاکید کرد.

وی با اشاره به اوضاع لیبی گفت، قطر از دولت توافق ملی لیبی حمایت می‌کند و معتقد است، مداخله برخی کشورها، در مسیر تلاش‌ها برای حل و فصل اوضاع لیبی سنگ‌اندازی می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها