دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک:

تعلیق جودو مشکلی برای پارالمپیک ایجاد نمی‌کند

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت که جودوکاران نابینا مشکلی برای حضور در پارالمپیک توکیو ندارند و تعلیق فدراسیون جودو مشکلی را در این باره ایجاد نمی‌کند.

تعلیق جودو مشکلی برای پارالمپیک ایجاد نمی‌کند
کد خبر: 357687
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۱:۲۶:۵۳

اعتمادآنلاین| ‌ هادی رضایی رئیس ستاد روز ملی و هفته پارالمپیک در نشست خبری صبح امروز اظهار داشت: یکی از دلایل عمده جایزه ای که به خسروی وفا رسید، همین بحث روز ملی پارالمپیک بود. برنامه‌ای که هر ساله در ایران برگزار می‌شود، یک الگو برای دیگر کشورها است.

وی افزود:الان هم طرح «ما می‌توانیم» در حال اجرا در ایران است که برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته و هزینه‌های آن نیز توسط کمیته بین‌المللی پارالمپیک فراهم می‌شود. مأموریت ما این است افراد نابینا و معلولین را به سمت ورزش بکشانیم، به همین دلیل ستاد روز ملی پارالمپیک مستقر خواهد شد تا اقدامات لازم به بهترین شکل انجام شود.

رئیس ستاد روز ملی و هفته پارالمپیک ادامه داد: خوشبختانه یک همت همگانی در ایران برای ورزش پارالمپیک به وجود آمده که حالا به همه جهان رسیده است. پنج هزار دانش‌آموز که در مسابقات کشوری حضور داشتند، شناخت ورزش پارالمپیک را بین آنها بردیم که بازتاب خوبی هم داشت. ما یک مدرسه را هفته آینده به عنوان الگو قرار می‌دهیم و در طول سال با همکاری آموزش و پرورش و همچنین فدراسیون دانش‌آموزی و آموزش و پرورش استثنایی ادامه خواهد داشت. همچنین قرار است از چند کشور ، دو مدرسه عنوان مدرسه نمونه در پارالمپیک توکیو معرفی شوند و نماینده کمیته بین‌المللی برای انتخاب آن به ایران می‌آید. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که برای رشد ورزش معلولان، باید این کار انجام شود ما این فکر را کردیم که از طریق افراد سالم، ورزش معلولان را گسترش بدهیم و خوشبختانه این اقدام بازتاب خوبی داشته است.

رضایی با گلایه از عدم توجه کافی به این حوزه گفت: آیا بودجه‌ای که برای ورزش است، 15 درصد آن به ورزش همگانی تعلق پیدا می‌کند؟ ما در ایران دو میلیون معلول جسمی و حرکتی داریم، اما فقط 70 هزار نفر ورزش همگانی و قهرمانی می‌کنند، در حالیکه در دانمارک آمار ورزش صد درصدی برای چهار هزار معلول جسمی حرکتی وجود دارد و این مسئله در انگلیس 40 هزار نفر در بین 55 هزار معلول است. امیدواریم این آمار در ایران نیز بالاتر برود.

استقبال کم مسئولان در مراسم روز ملی پارالمپیک گفت: همه کسانی که دغدغه ورزش و ایران را دارند، باید به این برنامه بیایند و به ورزشکاران دلگرمی بدهند.

وی درباره استعفای حمید علی صمیمی در فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: ما در جریان این موضوع نیستیم، ولی مطمئناً شخصی است. هر تغییری در 9 ماه مانده به پارالمپیک آسیب پذیر است و امیدوارم سیاست وزارت ورزش و همکاری با ورزش جانبازان و معلولین به شکلی باشد که به این حوزه آسیب وارد نشود.

رضایی درخصوص بودجه پارالمپیک عنوان کرد: از بودجه گلایه نداریم، چون بحث بودجه و موقعیت کشور را می‌دانیم، اما فقط می‌خواهیم بودجه‌ای را که مصوب شده، پرداخت شود. تا سه ماه دیگر فرصت کسب سهمیه وجود دارد و باید بودجه به موقع پرداخت شود تا امور مربوطه به درستی انجام شود.

رضایی با اشاره به شرایط آب و هوایی در زمان برگزاری پارالمپیک توکیو گفت: روز شنبه ستاد بازی‌ها را داشتیم که روسای فدراسیون‌ها حضور داشتند.

ما به آنها گفته‌ایم که اگر تا یک ماه دیگر خواسته‌های ما را اجرا کردند که هیچ، در غیر این صورت خودمان کار و مسئولیت را بر عهده می‌گیریم. در نشست اخیر کمیته بین‌المللی پارالمپیک گفتند که مشکل اصلی در توکیو گرما و شرجی بودن است و ما این را به فدراسیون های داخلی گفتیم که این شرایط را ایجاد کنند. الان هم می‌گوییم که اگر اردوها در چنین شهرهایی با چنین شرایطی برگزار نشود، خودمان این کار را می‌کنیم. اگر ورزشکار ما چنین شرایطی را الان در ایران تجربه کند، قطعا مشکل کمتری در توکیو خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعلیق فدراسیون جودو مشکلی در اعزام جودوکاران نابینا به پارالمپیک توکیو ایجاد نمی‌کند؟ گفت: جودوی نابینایان زیر نظر فدراسیون جهانی این رشته نیست، پس شامل این مشکل نمی‌شود و در واقع مشکلی از بابت حضور جودوکاران نابینا در پارالمپیک وجود ندارد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها