کد خبر: 357756
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۶:۱۱:۰۰
| |

حضرتی در تشریح نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس:

لایحه مالیات برارزش افزوده هفته آینده به صحن علنی می آید

الیاس حضرتی،‌ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این کمیسیون در نشست های اخیر خود، مواد ارجاعی لایحه مالیات بر ارزش افزوده را مورد بررسی قرار داده و پیش بینی می شود لایحه مذکور هفته آینده در صحن علنی بررسی شود.

لایحه مالیات برارزش افزوده هفته آینده به صحن علنی می آید
کد خبر: 357756
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۶:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز سه شنبه (14 آبان ماه) کمیسیون متبوع خود، گفت: در نشست امروز کمیسیون اقتصادی، مواد ارجاعی لایحه مالیات برارزش افزوده از صحن علنی مورد بررسی قرار گرفته و برخی از این مواد ارجاعی اصلاح و به تصویب رسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنوز برخی از مواد ارجاعی لایحه مذکور بررسی نشده و قطعا اعضای کمیسیون هر چه سریع تر آن مواد را مورد بررسی و تصویب قرار خواهند داد.



حضرتی گفت: مواد 9 و 27 لایحه مالیات برارزش افزوده از جمله مواد ارجاعی صحن علنی به کمیسیون اقتصادی مجلس بود که در نشست های متوالی کمیسیون مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت، حال امیدواریم که با توجه به تلاش کمیسیون اقتصادی، لایحه مذکور در نشست علنی هفته آینده مجلس بررسی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی برخی از کالاها مانند آرد و نان از معافیت کامل مالیاتی برخورد هستند، حال برخی کالاها در گذشته از معافیت مالیاتی برخورد بودند، اما در لایحه مالیات برارزش افزوده، برای این کالاها مالیات ترجیحی حدود 3 درصد در نظر گرفته شده است، البته وضع مالیات جدید برای این کالاها با هدف دریافت مالیات نیست، بلکه بیشتر در راستای شفاف سازی مناسبات مالی انجام می شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها