کد خبر: 357771
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۶:۳۶:۵۱
| |

عمران خان، نخست وزیر پاکستان:

اردوغان به پاکستان در فرار از یک جریمه سنگین کمک کرد

عمران خان، نخست وزیر پاکستان، افشا کرد، رئیس جمهور ترکیه به اسلام‌آباد در فرار از یک جریمه سنگین در یک دعوی قضایی که شامل یکی از شرکت‌های برق ترکیه بوده، کمک کرده است.

اردوغان به پاکستان در فرار از یک جریمه سنگین کمک کرد
کد خبر: 357771
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۶:۳۶:۵۱

اعتمادآنلاین| عمران خان، نخست وزیر پاکستان، با اشاره به یک دعوی قضایی میان اسلام‌آباد و شرکت برق "KKEU" ترکیه در پستی در توییتر نوشت: دولت "تحریک انصاف پاکستان" با کمک رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه کاملا دوستانه پرونده KKEU را حل کرده و از پرداخت جریمه سنگین 1.2 میلیارد دلاری تعیین شده توسط مرکز بین‌المللی حل اختلافات سرمایه‌گذاری فرار کرد.

KKEU یکی از 12 کمپانی برق اجاره‌ای است که در سال 2008 تا 2009 میلادی در مناقصه‌های دولت پاکستان برای رفع نیازهای شدید این کشور به برق پیروز شده بود.

روزنامه داون به نقل از دیده‌بان مبارزه با فساد پاکستان گزارش داد، این شرکت و دولت اسلام‌آباد کمی بعد بر سر نفض قرارداد توسط شرکت KKEU دچار اختلاف شدند. با این حال پس از آنکه شرکت KKEU اطمینان داد جریمه 18 میلیون دلاری را به دولت پاکستان بپردازد جدا ازاینکه متعهد شده بود شکایت خود را به دادگاه بین المللی نکشاند، این مساله حل شد.

اما به دنبال درخواست برخی سیاستمداران، دادگاه عالی پاکستان در سال 2013 میلادی این توافق را لغو کرده و شرکت ترکیه‌ای مذکور را مجبور کرد تا پرونده را به مرکز بین‌المللی حل اختلافات سرمایه‌گذاری ببرد چرا که به دنبال جبران خسارتی بود که به خاطر آسیب یا کاهش بها متحمل شده بود.

اما در سال 2017 میلادی، مرکز بین‌المللی حل اختلافات سرمایه‌گذاری به نفع شرکت KKEU رای داد و از اسلام‌آباد خواست تا یک جریمه 1.2 میلیارد دلاری را به این شرکت ترکیه‌ای بپردازد.

البته عمران خان به جزئیات اینکه اردوغان چگونه در حل این مساله کمک کرده، اشاره‌ای نکرد.

یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه پاکستان که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری آناتولی گفت که خان شخصا از اردوغان درخواست کرده بود تا از آنجایی که اقتصاد بیمار اسلام‌آباد قادر به پرداخت چنین جریمه سنگینی نیست، در حل این موضوع دیرینه کمک کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها