بررسی گزارش تحقق بودجه آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس در کمیسیون عمران

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش آموزش و پرورش در خصوص تحقق اعتبارات بودجه‌ای در سال جاری به منظور نوسازی مدارس ، گفت: بر اساس این گزارش حدود 80 درصد از بودجه نوسازی مدارس در سال جاری محقق شده است.

بررسی گزارش تحقق بودجه آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس در کمیسیون عمران
کد خبر: 357798
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۸:۰۲:۵۶

اعتمادآنلاین| ‌ سید ابوالفضل موسوی بیوکی ضمن تشریح جلسه روز سه شنبه کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در جلسه امروز چندین طرح مورد بررسی قرار گرفت. طرح اول مربوط به عشایر بود که به آنان اجازه داده شود در محل ییلاق و قشلاق خود سرپناهی به متراژ 70 متر برای خود بسازند اما وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و سازمان محیط زیست مخالف این امر بودند. نمایندگان نیز معتقد بودند که این امر باعث اشغال جنگل ها می‌شود فلذا مورد مخالفت نمایندگان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: طرح دیگری که از سوی نمایندگان ارائه شده بود، تعیین و تکلیف املاک فاقد سند بود و پس از بحث و بررسی کلیات آن به تصویب رسید و قرار است در جلسات آتی جزئیات آن نیز مورد بحث قرار گیرد.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: در ادامه وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون حضور یافتند و گزارشی از هزینه‌کرد اعتبارات سال جاری این وزارت خانه ارائه شد. بر اساس گزارش حدود 80 درصد از بودجه نوسازی مدارس در سال جاری محقق شده بود.

وی تاکید کرد: البته این بودجه به صورت اوراق تخصیص داده شده است اما بر اساس آمار گام خوبی در راستای نوسازی مدارس برداشته شده است. سازمان نوسازی معتقد بود اگر به همین میزان در سال آتی بودجه برای نوسازی مدارس تخصیص داده شود، گام بلندی در نوسازی مدارس کشور برخواهیم داشت.

وی افزود: بر اساس گزارش ها در روستاهایی که شبکه گاز به آنجا رفته است دیگر بخاری نفتی از داخل مدارس جمع آوری شده و پیشرفت خوبی در این زمینه داشته‌ایم. اما هنوز در برخی از روستاها که گازرسانی انجام نشده است، بخاری نفتی در مدارس وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها