سخنگوی کرملین:

آمریکا در خصوص «پیمان استارت» سکوت کرده است

سخنگوی کرملین گفت که مسکو هیچ نشانه‌ای از آمریکا در زمینه آمادگی جهت گفت‌وگو درباره آینده «پیمان جدید استارت» دریافت نکرده است.

آمریکا در خصوص «پیمان استارت» سکوت کرده است
کد خبر: 357803
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۸:۲۲:۴۲

اعتمادآنلاین| ‌ سخنگوی کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) سه شنبه گفت که مسکو هیچ نشانه‌ای از آمریکا در زمینه آمادگی جهت گفت‌وگو درباره آینده «پیمان جدید استارت» دریافت نکرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این باره گفت: «هیچ پیشرفتی در پیمان استارت ایجاد نشده، هیچ پیامی از طرف آمریکایی‌ها مبنی بر آماده بودن برای بحث در مورد تمدید روش‌های قدیمی یا جدید ارسال نشده است. این یک پروسه طولانی است و اگر سکوت ادامه یابد، وارد دوره‌ای می‌شویم که توافق بر سر برخی واقعیت‌های جدید کنترل تسلیحات راهبردی غیرممکن خواهد بود.»

بر اساس این گزارش، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ماه سپتامبر (شهریور) پیشنهادی را به رهبران چند کشور از جمله اعضای ناتو برای ارائه مهلتی جهت استقرار موشک‌های تحت این پیمان در اروپا و مناطق دیگر ارسال کرد. ناتو بعدا تایید کرد که چنین نامه‌ای را دریافت کرده، اما این پیشنهاد را معتبر نمی‌داند.

توافقنامه جدید استارت در سال 2010 توسط «دیمیتری مدودوف» رئیس جمهور وقت روسیه و «باراک اوباما» رئیس جمهور وقت آمریکا به امضا رسید. در حال حاضر این توافقنامه تنها عامل کنترل تسلیحات بین دو کشور است که هنوز لازم الاجراست. این توافق در فوریه 2021 منقضی می‌شود و تاکنون واشنگتن تمایلی به تمدید آن نشان نداده است.

چندی قبل سفیر روسیه در آمریکا با تاکید بر لزوم مذاکره میان مسکو و واشنگتن در زمینه «پیمان جدید استارت‌» گفت که کشورش نمی‌خواهد این پیمان با مشکلاتی مشابه آنچه اکنون درباره توافق هسته‌ای با ایران وجود دارد، دچار شود.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در نشستی در اندیشکده «کارنگی» با اشاره به اینکه دولت قبلی آمریکا توافق هسته‌ای را امضا کرد اما دولت فعلی از آن خارج شد، گفت: «روسیه نمی‌خواهد به دلیل تغییر دولت، پیمان جدید کاهش تسلیحات راهبردی وضعیتی مانند برجام پیدا کند.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها